וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בחדשות 10: תיעוד השיחות בין נתניהו לאדלסון

2.12.2015 / 17:32

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עתירת רביב דרוקר וחדשות 10: משרד רה"מ חייב למסור את המידע על תדירות השיחות שעורך בנימין נתניהו עם מו"ל "ישראל היום" ועורך העיתון. בלשכת רה"מ מתכוונים לערער על ההחלטה

נתניהו ואדלסון. צילום: מוטי מילרוד, AP
כמה פעמים שוחחו? שלדון אדלסון ובנימין נתניהו/AP, צילום: מוטי מילרוד

ניצחון לעיתונאי רביב דרוקר ולחדשות 10: בית המשפט המחוזי בירושלים הורה למשרד ראש הממשלה בנימין נתניהו, למסור את המידע בנוגע למועדי ומשך השיחות שניהל עם מו"ל "ישראל היום" שלדון אדלסון ועם עורך העיתון עמוס רגב.

השופט דוד מינץ, קיבל היום (רביעי) את העתירה שהוגשה באמצעות עו"ד יונתן ברמן, וקבע כי האינטרס הציבורי בחשיפת המידע על השיחות בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו לרגב ואדלסון גובר על האינטרס של ראש הממשלה בפרטיות.

השופט דחה את טענת משרד ראש הממשלה לפיה רגב ואדלסון הם "חברים פרטיים" של נתניהו ולכן הוא זכאי לפרטיות בנוגע לעצם קיום השיחות, המועד שבו נערכו משך הזמן שארכו. עוד קבע השופט מינץ כי צורך במידע גובר לאור תפקידו הנוסף של רה"מ המשמש גם כשר התקשורת. יחד עם זאת, הבהיר השופט כי לפני מסירת המידע יצטרך משרד ראש הממשלה לקבל את תגובתם של רגב ואדלסון לפגיעה האפשרית גם בפרטיות שלהם.

החלטת בית המשפט ניתנה כעשרה חודשים לאחר שדרוקר פנה לממונה על חוק חופש המידע במשרד ראש הממשלה, בבקשה לקבל תיעוד מועדי השיחות בין נתניהו לבין אדלסון ורגב בשלוש שנים האחרונות.

בקשתו של דרוקר נדחתה בטענה כי אדלסון ורגב הם חבריו של נתניהו וכי מדובר בשיחות פרטיות. אולם דרוקר טען כי "ישראל היום" נתפס כעיתון שמשרת את נתניהו וכי באמצעות חשיפת השיחות ניתן יהיה להכריע בסוגיה.

כזכור, לפני כשלוש שנים ערך דרוקר תחקיר ב"המקור", על "ישראל היום", במטרה להוכיח כי ישנה זיקה בין רה"מ לבעלי העיתון. לפני כחצי שנה, שוב התייחס דרוקר לנושא וכתב בטור שכתב ב"דה מרקר": "לפני ארבעה חודשים, עלה לי רעיון. כולנו מחפשים להראות כמה עמוקה ואינטנסיבית הזיקה בין 'ישראל היום' לראש הממשלה. אחרי הדפסת העיתון אפשר לראות את זה בעיניים, אבל כדי להוכיח שזו לא טלפתיה בין מסרי לשכת ראש הממשלה לכותרות, צריך להראות מה קורה לפני ההדפסה. הרעיון היא טיפשי בפשטותו – למה לא להגיש בקשת חופש מידע למשרד ראש הממשלה לקבל את המידע על כל השיחות בין נתניהו לעמוס רגב, עורך 'ישראל היום' ושלדון אדלסון, הבעלים של העיתון?"

בסופו של דבר הכריע בית המשפט לטובת דרוקר וחדשות 10 ואף חייב את משרד רה"מ בהוצאות משפט בסך 5,000 שקלים. בלשכת רה"מ מתכוונים לערער על ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully