וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם ברשות השידור: עיתונאים בכירים יידרשו להחתים שעון נוכחות

4.12.2015 / 10:05

לוואלה ברנז'ה נודע כי המשנה למנכ"ל רשות השידור הודיעה לעובדים כי עורכים, מגישים ועיתונאים בכירים בערוץ 1 ובקול ישראל יידרשו להחתים שעון נוכחות. אגודת העיתונאים: "הפרה בוטה של הסכם העבודה. עיתונאי הוא לא עובד במפעל לייצור נעליים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הליך משמעתי לעובד שלא יחתים שעון נוכחות". גאולה אבן/מערכת וואלה!, צילום מסך
גם הכתב הצבאי של ערוץ 1 אלירן טל והכתבת הצבאית של "קול ישראל" כרמלה מנשה יידרשו להחתים כרטיס נוכחות. בשמות שציינה בראון-קניס, מופיעים גם מנהל חטיבת החדשות יורם כהן, עורך יומן אורי לוי ועורך מבט אבי מוסקל

נציגי מפרק רשות השידור הנחיתו אמש (חמישי) מכה נוספת על עובדי הטלוויזיה והרדיו, הפעם על השדרנים והעיתונאים הבכירים, המועסקים בחוזה אישי שנדרשים החל מ-20 בדצמבר להחתים שעון נוכחות.

לוואלה ברנז'ה נודע כי במכתב ששלחה רונית בראון-קניס, המשנה החדשה למנכ"ל המיוחד ברשות, ברי בר-ציון, האחראי על ענייני הייעול והכספים, היא קובעת כי החל מעוד כשבועיים יהיה על עורכים, מפיקים, מגישים ועיתונאים המועסקים בחוזה אישי להחתים שעון נוכחות. "עובד אשר לא יחתום על שעון נוכחות, ינוכה שכרו בהתאם, לאחר ביצוע הליך משמעתי כנדרש", מציינת בראון-קניס.

העובדים שמחויבים בהחתמת שעון נוכחות ועמידה במכסה של חמישה ימים בשבוע בהיקף של 42.5 שעות שבועיות, הם בין היתר המגישים והעיתונאים יעקב אחימאיר, גאולה אבן, אמיר אבגי, מירב מילר, תמר אלמוג, עודד גרנות, אמיר בר שלום, אורן נהרי ומגישת התחזית שרון וכסלר.

גם הכתב הצבאי של ערוץ 1 אלירן טל והכתבת הצבאית של "קול ישראל" כרמלה מנשה יידרשו להחתים כרטיס נוכחות. בשמות שציינה בראון-קניס, מופיעים גם מנהל חטיבת החדשות יורם כהן, עורך יומן אורי לוי ועורך מבט אבי מוסקל.

מלבד מנשה, אנשי רשת ב' המופיעים ברשימת הנהלים החדשים הם קרן נויבך, צ'יקו מנשה, אריה גולן, אסתי פרז, עדי מאירי, ענת דולב ומירית הושמנד. אליהם מצטרפים גם עובדי מטה ממחלקת המנכ"ל, הדוברות והמחלקה המשפטית.

העובדים: "פגיעה בתנאי העבודה"

"אינכם נוהגים בכבוד באנשים, שחרב הפיטורים הונפה על ראשם בשיתוף אותו אגף מרושע באוצר. כך לא נראה גוף שידור, עם יחידת שיטור ומעקבים אחרי עובדים. הדבר מתאים למשטרים אחרים"

גם לנושא מכסת השעות הנוספות והגבלתן, לרבות עבודה בסופי שבוע ובחגים, מתייחסת בראון-קניס. במקרה של אירוע חירום ושידורים מיוחדים בסופי שבוע, כך עולה מהנהלים החדשים, יידרש אישור מיוחד שיינתן מראש. "התייצבות לעבודה בשבת של עובד שלא הוזמן לעבודה לא תיחשב כעבודה ולא ישולם שכר בגינה", מציינת המשנה למנכ"ל ומוסיפה: "ככלל לא תותר עבודה מהבית".

העובדים ברשות השידור זועמים וטוענים כי את עבודתם של העורכים, המפיקים, המגישים והעיתונאים לא ניתן לתחום במכסת שעות עבודה קבועות. יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים חיקה גינוסר, כתב הבוקר לבראון-קניס כי מדובר בהפרה בוטה של הסכמי העבודה.

"מכתבך המתייחס לעיתונאים: כתבים, עורכי יומני חדשות, צלמים, מפיקים, עורכים, בימאים, עורכי חדשות ותוכניות כאל עובדים במפעל ליצור נעליים או פקידים במשרד ממשלתי, מלמד על חוסר הבנה טוטאלי בתחום התקשורתי", כתב גינוסר, "בעלי המקצועות הללו לא יושבים במשרד ולא ישבו במשרד, שכן אם יעשו כך - לא יוכלו למלא את תפקידם העיתונאי".

גינוסר הוסיף כי "יש במכתבך משום פגיעה בתנאי העבודה הנהוגים ובכך - הפרת הסכם בוטה. אינכם נוהגים בכבוד באנשים, שחרב הפיטורים הונפה על ראשם בשיתוף אותו אגף מרושע באוצר. אם יש לכם השגות פרטניות כלפי עובדים מסוימים, דברי איתי עליהם, ההכללה במכתבך היא מבישה ומביכה. כך לא נראה גוף שידור, עם יחידת שיטור ומעקבים אחרי עובדים. הדבר מתאים למשטרים אחרים".

"אני מקווה שתחזרי בך מההנחיות שבמכתבך, תיכנסי למשא ומתן עם נציגיהם המוסמכים של העיתונאים, כדי שלא ניאלץ לנקוט בצעדים ארגוניים או משפטיים", סיכם גינוסר את מכתבו.

לוואלה בברנז'ה אמר גינוסר: "יש אנשים ששמם מופיע במכתב שסירבו למקומות עבודה אחרים ונשארו ברשות השידור כדי להבטיח שיהיה שידור ציבורי ואז בדרך לסגירה ללא מפסיקים לקבל סטירות. זה מעשה מכוער, מעשה נבלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully