וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתי מת. אני זוכר את ילדיי בוכים על אביהם"

4.12.2015 / 23:32

יוסי שריד שהלך הערב לעולמו, סיפר לפני שנתיים בראיון לגלי צה"ל על המוות הקליני שחווה: "כנשמה מעופפת ראיתי אותם מלמעלה". בגלי צה"ל נפרדו משריד שהיה בין מגישי התוכנית "המילה האחרונה": "דמותו וקולו הייחודיים של יוסי שריד יחסרו לכולנו". האזינו לראיון

ניב אהרונסון

יוסי שריד שהלך הערב לעולמו, בגיל 75, הספיק ביום רביעי האחרון להגיש את התוכנית "המילה האחרונה" בגל"צ לצדו של כתב חדשות 2 מנחם הורוביץ.

שריד, שהיה בשנה האחרונה בין מגישי התוכנית הקבועים, התייחס בין היתר לפרסומת לכרמי גת ואמר: "אני לא רוצה לגור ליד אנשים כמוני. אני לא יודע בדיוק מי הם האנשים האלה כמוני, ולו כן הייתי יודע בוודאי לא הייתי סובל אותם את האנשים שדומים לי, רק הם חסרים לי. אפילו אני לעצמי זה הרבה יותר מדי".

הבוקר פורסם מאמרו האחרון של שריד פובליציסט עיתון "הארץ", שבו התייחס לטרור היהודי וכתב תחת הכותרת "כי אותנו קידשת": "גם טרוריסטי עירך קודמים: בתיהם לא ייהרסו, משפחותיהם לא יישאו בחטאם. כי האלוהים שלכם פוקד עוון אבות על בנים, על שילשים וריבעים רק אם הם שונאיו; ואילו לאלפי אוהביו ושומרי מצוותיו הוא עושה חסד (מן המקורות ומ"תורת המלך"). זה לא האלוהים שלי, רציתי שתדעו".

לפני כשנתיים התראיין שריד לבני בשן בגלי צה"ל, וסיפר על המוות הקליני שחווה. "פעם מתתי, הייתי מת, אני זוכר את ילדיי בוכים על אביהם שמסתלק", סיפר שריד בראיון, "הרגשתי תחושה מאוד עמוקה של יציאת הנשמה, וכנשמה מעופפת התבוננתי על הכדור וראיתי אותם מלמעלה. הנפש נפרדת מהגוף. עם אלוהים בוודאי לא נפגשתי, כי אני לא כל כך מאמין באלוהים. כשהגעתי לבית החולים שבתי לעצמי".

בגלי צה"ל נפרדו הלילה משריד, ומסרו בעקבות מותו: "גלי צה"ל מביעה צער עמוק עם היוודע דבר מותו של השר לשעבר, יוסי שריד ז"ל. שריד, ששידר בשנה האחרונה לצדו של מנחם הורביץ בתוכנית 'המילה האחרונה', ניחן בהומור מושחז, היה בעל ידע עשיר בתחומים רבים, איש העולם הגדול, איש שירה וספר, אדם אמיץ וכנה, כזה שמעולם לא חשש לומר את דעתו בדיוק כפי שראה אותה - גם אם דעתו הייתה בדעת מיעוט.
דמותו וקולו הייחודיים של יוסי שריד יחסרו לכולנו".

"אנו משתתפים בצערה הרב של המשפחה, ליבנו איתם ברגעים קשים אלו. יהי זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully