וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האגודה הלה"טבית נגד קשת: מסרים פוגעניים ב"הכוכב הבא"

6.12.2015 / 13:17

המרכז למאבק באפליה ופגיעה בקהילה הגאה, פנה למנכ"ל זכיינית ערוץ 2 בדרישה להסיר מהרשת את השיר שנכלל בפרק פתיחת העונה השלישית, וכלל את השורה: "כדי להגיע לאירוויזיון אין צורך להיות קוקסינל עם זנב או גמד עם עקמת". הפקת התוכנית: "מקדמים את הסובלנות כלפי הקהילה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חוסר רגישות וחוסר הבנה בתוכנית מרכזית". "הכוכב הבא לאירוויזיון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

האגודה למען הלהט"ב שלחה מכתב מנכ"ל קשת אבי ניר, בדרישה להסיר מאתר הזכיינית ומדף הפייסבוק את השיר שפתח את העונה השלישית של "הכוכב הבא לאירוויזיון", בטענה שהכיל מסרים וביטויים פוגעניים כלפי הקהילה הטרנסג'נדרית, כך עולה מהתכתובת שהגיעה לידי וואלה ברנז'ה.

אמש (שבת) השיקה זכיינית ערוץ 2 קשת, את התוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון", בשיר מטעם ההפקה שכלל בין היתר את השורה: "כדי להגיע לאירוויזיון אין צורך להיות קוקסינל עם זנב או גמד עם עקמת".

בעקבות השיר פנה ד"ר גיל פישהוף, רכז מרכז ניר כץ למאבק בלהט"בופוביה שמפעילה האגודה, למנכ"ל קשת בטענה כי "שורות אלו פוגעניות ביותר במספר רבדים וחושפים חוסר רגישות וחוסר הבנה שאין להם מקום בתוכנית כה מרכזית בנוף התקשורת הישראלי – וודאי תכנית אשר בדרך כלל (ואף במסגרת הפרק הנ"ל) מגלה תמיכה בקהילה הגאה, ובין מנחיה ושופטיה אנשים גאים".

"אנו בטוחים שהאירוע נעשה בתום לב ומתוך חוסר מודעות, וכי הנכם שותפים לתחושותינו", צוין בהמשך המכתב, "לפיכך נבקש כי שיר זה לא ישודר יותר בפרקי התוכנית הבאים (אם מתוכנן לכך) ויורד מאתר התוכנית ודפי פייסבוק של התוכנית. אנו מאמינים כי התנצלות והסבר על חשיבות יחס מכבד לכלל הקבוצות בחברה הישראלית, ובדגש על אנשים טרנסג'נדרים, יהיו צעדים נכונים במסגרת הפרק הבא של התוכנית".

בתגובה נמסר מהפקת התוכנית: "'הכוכב הבא לאירוויזיון 2016' תומכת ומקדמת את הסובלנות כלפי הקהילה הלהט"בית בצורה מודעת ומכוונת. התוכנית בוחרת להתייחס לנושא באופן שוטף וקבוע בעזרת שילובם של חברים מהקהילה לאורך כל עונותיה. בתכנית המדוברת אף ניתן ביטוי ללהקת הדראג קווינס 'פאות קדושות'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully