וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות דיבורים יותר מעשים

7.12.2015 / 15:09

חברת yes פנתה בבקשה למועצת הכבלים והלוויין בבקשה לאשר לה להפסיק את הפצת שידורי ערוץ ההידברות בסוף החודש - כך נודע לוואלה ברנז'ה. הסיבה: הערוץ אינו נושא באחריות להפרות ולקנס של 100,000 שקלים שהוטל עליו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקרוב מחוץ ללוויין? הרב פנגר בערוץ הידברות/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת yes פנתה למועצת הכבלים והלוויין בבקשה להפסיק את הפצת ערוץ ההידברות, המשודר באפיק 97 - כך נודע לוואלה ברנז'ה. הסיבה: הערוץ אמנם מפיק את שידוריו ומשלם עבור ההפצה, אבל סופג קנסות שאותם ייאלצו כנראה לשלם חברות הכבלים והלוויין ונאלץ להתמודד עם תביעות ייצוגיות.

ערוץ ההידברות החל את שידוריו בשנת 2008. שלא כמו ערוצים אחרים, בהם ערוצי הילדים והספורט, חברות HOT ו-yes אינן משלמות עבור הפצתו. הערוץ מממן את ההפקות ועל פי הערכות משלם פחות מ-50,000 שקלים בחודש לכל פלטפורמה עבור ההפצה. יחד עם זאת, הערוץ סופג קנסות על הפרות ואינו נושא באחריות עליהם.

באוגוסט האחרון פתחה המועצה בהליך הפרה נגד הערוץ שלא קיים אחר חוק הכתוביות ושפת סימנים וכלל בשידוריו פרסום סמוי. בסופו של ההליך הטילה המועצה על הערוץ קנס של 100,000 שקלים. "בשנים האחרונות אנו חווים הפרות רגולטוריות והפרות חוזה מתמשכות של הערוץ, כאשר המועצה רואה את yes כאחראית לשידוריו וקובעת כי היא זו שהפרה את הוראות הדין", כך ציינה חברת הלוויין בפנייה למועצה. "פעילותו של הערוץ חושפת את חברתנו להפרות,
לקנסות, להוצאות משפטיות שלא בטובתנו ולתביעות ייצוגיות חוזרות ונשנות. מערכת היחסים עם הערוץ אינה מקנה לנו שיפוי (כמו עם כל ערוץ אחר), הערוץ מתעקש לטעון על מצב כספי קשה, ואין בידינו לגבות ממנו חובותיו על דרך הקיזוז".

בהמשך, טוענים ב-yes, כי למרות ההתראות שהעבירו לערוץ, הוא אינו נושא בתשלום. "מאז חודש יולי ועד היום הערוץ אינו מעביר את הסכומים בגינם נקנס", טוענים בחברת הלווין, "ואף הודעתם לנו כי בכוונת המועצה לגבות את סכום העיצום הכספי מהערבות שהמציאה yes, בתוספת ריבית והצמדה".
"כיוון שההפרות המתמשכות של הערוץ חושפות את yes לסיכונים משמעותיים מבחינה רגולטורית, משפטית וכלכלית העולים בהרבה על כל תועלת משידורו, אבקש להודיעכם כי החברה החליטה להפסיק את העברת הערוץ וזאת החל מתאריך 31.12.2015", כך מבקשים ב-yes מהמועצה.

בנוסף, נאלצים בחברת הלוויין להתמודד עם תביעה ייצוגית שהוגשה בעקבות אי עמידה בחוק בכל הנוגע לכתוביות ולשפת הסימנים ולכן מעדיפים שאחריות על הערוץ תוסר מעליהם.

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר בתגובה: "הבקשה התקבלה במועצה והיא נבחנת על ידי הצוות המקצועי על פי הכללים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully