וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבת החקירה: שידור סרטון סאטירי

9.12.2015 / 12:56

לפני כחצי שנה שידר גיא לרר את סרטון חקירת עורך הדין שנחשד בהעלבת שוטר בעקבות שיר סאטירי שכתב. היום, בנוכחות ראש מפלג ההונאה, לא פחות, גילה לרר שהוא חשוד בשידור חומרי חקירה אסורים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אולי מטרת החקירה היתה להפחיד". גיא לרר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש מפלג ההונאה בתחנת מוריה שבירושלים, לא פחות, התפנה היום לחקירה תחת אזהרה שאליה זומן גיא לרר, רק משום ששידר סרטון משעשע למדי מתוך חקירה על העלבת שוטר.

לפני כחצי שנה שידר לרר בתוכנית "הצינור" בערוץ 10 סרטון שכלל שיר סאטירי של עו"ד ברק כהן נגד שוטר בתחנת מוריה בירושלים. כהן זומן לחקירה בחשד להעלבת שוטר, שבמהלכה הושמע לחשוד השיר. גם את סרטון החקירה המוזרה והמאוד משעשעת שידר לרר, והיום התברר לו שהוא חשוד ב"שידור חומרי חקירה אסורים".

"זומנתי לחקירה באזהרה במפלג הונאה של המשטרה. הובלתי יחד עם עצורים הכבולים באזיקים בידיהם וברגליהם לחדר טביעות האצבעות וצולמתי במאג שוט", סיפר לרר בדף הפייסבוק שלו, והתייחס לחשדות נגדו: "אני שידרתי את החקירה המוזרה על הסרטון ההיתולי שעלתה כבר בפייסבוק ונצפתה על ידי עשרות אלפים ועכשיו אני חשוד בעבירה שדינה עד שנת מאסר. בחקירתי נכח ראש מפלג ההונאה. עד כדי כך".

לרר המשיך לתאר בפוסט את האירועים בתחנת במפלג ההונאה: "בשיחות שניהלתי עם החוקרים הגענו לדיון ער על הביקורת שאנחנו מותחים בתוכנית הצינור על תפקוד המשטרה לאורך שנים. אולי במקרה, אולי לא. שאלתי האם חקירות פריצה, גניבות ואלימות זוכים לאותה תשומת לב כמו אותה חקירת ענק על העלבת שוטר. בינינו, אין צורך אפילו להשיב על השאלה הזו. אולי מטרת החקירה היתה להפחיד או להלחיץ? אולי. זה די מלחיץ כשמרחפת לך על הראש שנת מאסר ואתה מחכה לתת טביעות אצבע בחדר מלא שקשוקי אזיקים".

לסיום מתח המגיש ביקורת על המשטרה, וציין: "יש מועדון הולך וגדל של אנשים שזכו להכיר את זרועו הנקמנית של הגוף שאמור לחבק ולשמור. תשאלו את רפי רותם, חושף השחיתויות ברשות המסים שצובר בארכיון תיקים פליליים שנפתחים נגדו בקצב מסחרר ובסוף גם כנראה יגיע לכלא. אבל במשטרה צריכים לדעת את זה: עבריינים מועדים קשה מאוד לשנות, עוד יותר קשה לשנות אנשים שאולפו להצביע על מה שלא בסדר. כן, אפשר לגרום להם סבל, לגרום לסביבתם לכעוס עליהם, להשפיל אותם עד עפר. אבל אי אפשר לשנות אותם. הם נולדו ככה וימותו ככה. בדיוק ככה".

בעקבות המעצר פנה ארגון העיתונאים למפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך בבקשה לקבל הבהרות בנוגע למעצרו של לרר. "אנו רואים בכך ניסיון פסול להעביר מסר ללרר עצמו, שמרבה במסגרת תפקידו להעביר ביקורת על תפקוד המשטרה, אך הפגיעה אינו רק פגיעה אישית בו, אלא פגיעה בכל ציבור העיתונאים", כך צוין במכתב שנשלח גם לשר לביטחון פנים גלעד ארדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully