וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת דורנר: "חקירות העיתונאים מאוד פוגעניות"

10.12.2015 / 10:22

נשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר פנתה למפכ"ל המשטרה במכתב חריף ובו דרישה לקבל הבהרות בעקבות חקירתו של גיא לרר. לוואלה ברנז'ה היא אומרת: "אני מאוד מקווה שהמפכ"ל שנכנס לתפקידו יראה בזה משימה חשובה"

השופטת בדימוס דורנר: "מותר שלעיתון תהיה אג'נדה". מור שאולי
"הנוהל שומר על חופש העיתונות". השופטת דליה דורנר/מור שאולי

נשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר פנתה למפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך, בדרישה לקבל הבהרות בעקבות חקירת גיא לרר. "יש לזה צד מחמיר בכך שנושא החקירה הוא הביקורת שנמתחה על המשטרה. אבל גם אם לא היה מדובר בביקורת על המשטרה, עצם חקירת עיתונאי נדרשת להיערך על פי הנוהל שהוסכם עליו ושומר על חופש העיתונות", אמרה השופטת דורנר.

אמש (רביעי) פרסם לרר כי נחקר באזהרה במפלג ההונאה בתחנת מוריה בחשד ל"פרסום חומרי חקירה אסורים", לאחר ששידר בתוכנית "הצינור" שבהגשתו, סרטון המתאר את חקירתו של עו"ד שהפך חשוד בהעלבת שוטר בעקבות שיר שכתב.

בעקבות חקירתו של לרר פנתה השופטת בדימוס דורנר למפכ"ל המשטרה, ודרשה לבדוק אם החקירה נעשתה תוך הקפדה על נוהל חקירות עיתונאים, שאומץ על ידי המשטרה לפני שלוש שנים. על פי הנוהל יש לקבל אישור של ראש אגף החקירות במשטרה טרם זימון עיתונאי לחקירה.

דורנר הוסיפה בשיחה עם וואלה ברנז'ה כי "אני מאוד מצטערת שאחרי שעניין חקירות עיתונאים נדון בהרחבה אנחנו שוב נתקלים בחקירת עיתונאי. החקירות האלו הרי גורמות לצינון והן מאוד פוגעניות. אני מאוד מקווה שהמפכ"ל שנכנס לתפקידו יראה בזה משימה חשובה, זה לב הדמוקרטיה שלנו, חופש העיתונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully