וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משדה גז לשדה מוקשים: יוצרי "מגש הכסף" נגד חדשות 2, וההפך

10.12.2015 / 14:02

אחרי שוואלה ברנז'ה ניסתה להבין מדוע ירון זליכה סירב להופיע לצדו של נחמיה שטרסלר, הצטרף לקלחת דורון צברי שכתב לאנשי חדשות 2: "הכיסוי שלכם את הגז הוא חרפה עיתונאית". ציון נאנוס לא נשאר חייב והשיב: "מדהימה הנטיה להפוך כל מי שלא מחזיק באג'נדה שלך לפושע"

ציון נאנוס. אבי כהן
יום טוב. צברי ונאנוס/אבי כהן

החזית בין אנשי חדשות 2 ליוצרי "מגש הכסף" ממשיכה לסעור, והוויכוח סביב האופן שבו בחדשות 2 מסקרים את המאבק נגד מתווה גז, התחדש הבוקר בטוויטר. הפעם הצטרפו לחגיגת ההאשמות, טענות הקונספרציות וההון-שלטון-תקשורת, גם כתב חדשות 2 ציון נאנוס ויוצר הסדרה דורון צברי.

אמש (רביעי) פורסם בוואלה ברנז'ה כי פרופ' ירון זליכה, אחד מכוכבי הסדרה "מגש הכסף" ומי שמזוהה עם המאבק במתווה הגז, סירב להופיע בעימות מול העורך והפרשן הכלכלי נחמיה שטרסלר בתוכנית "שש עם" של חדשות 2. לפני הפרסום סיפרה עיתונאית חדשות 2 רינה מצליח לעוקביה בטוויטר כי פרופ' זליכה סירב להופיע בעימות מול יו"ר דלק קידוחים גדעון תדמור ב"תוכנית חיסכון". לוואלה ברנז'ה אמרה מצליח כי זליכה ככול הנראה "התרגל לכיתה של מהנהנים".

פרופ' זליכה עצמו אמר בתגובה לדברים כי הוא קורא למצליח להזמין אותו ואת תדמור לעימות טלוויזיוני והוסיף כי סירב להופיע לצדו של שטרסלר משום שהוא "אדם חסר תרבות". שטרסלר מצדו מסר כי פרופ' זליכה פשוט חשש מעימות עם מי שמבין במתווה הגז הרבה יותר ממנו.

הבוקר שוב התחדש הוויכוח. יוצר הסדרה "מגש הכסף", דורון צברי, כתב בתגובה לציוץ של מצליח: "סליחה רינה, כולם חייבים להופיע בתוכנית שלך? תחת איזו מסגרת אתם מזמינים מרואיינים לאולפן, צו 8? מה קורה למי שמסרב?".

חברה של מצליח לחברת החדשות, העיתונאי ציון נאנוס, צייץ בתגובה: "זליכה הגיע בשמחה לתכנית חסכון בערוץ 2 לשבת לבדו לפני כחודש כדי לקדם את הסדרה שלכם. אם סירב להגיע לעימות ראוי לציין את זה, כמו למשל שמיקי חיימוביץ' הראתה בתכנית שלה ששר התחבורה ישראל כץ סירב לעלות איתה לאוטובוס".

צברי לא השתכנע וכתב: "1. אני לא דובר של זליכה 2. יש הבדל בין נושא תפקיד רשמי לבין אדם פרטי 3. הכיסוי שלכם את סיפור הגז הוא חרפה עיתונאית 4. ופה אני עוצר ומתאפק לא לפתוח (בהרחבה) את המשפט הקודם. 5. יום טוב".

גם נאנוס לא השתכנע והשיב: "מדהימה הנטיה להפוך כל מי שלא מחזיק בדיוק אבל בדיוק באג'נדה שלך לפושע ותומך בכוחות האופל".

על כך השיב צברי: "פושע? כוחות אופל? אנא דייק. כתבתי דברים ברורים: 'חרפה עיתונאית'. שוב, מתאפק לא לפתוח ולהרחיב (בדוגמאות). חסוך ממני את הקטטה".

נאנוס סיכם: "שום קטטה, הדיון החל בשאלה האם ראוי לצייץ שזליכה סירב לעימות. ברור שלו גדעון תדמור מסרב להגיע לעימות מול זליכה הייתה בפיד חגיגה. ובצדק".

בשלב מסוים הצטרף גם כתב ופרשן העיתון הכלכלי "גלובס" שי ניב, שכתב לצברי: "ולהפוך את ירון זליכה וגיא רולניק המשיחיים לגיבורים חברתיים, זה כן עיתונות? מספיק לחלק ציונים לערוץ 2. באמת".

צברי השיב: "אני מבין שערוץ 2 (כמו הפרקליטות) הם מעל לכל ביקורת. סליחה, טעיתי. יחי פישמן! יחי תשובה! יחי מתווה הגז! בסדר?".

ניב צייץ בתגובה: :יחי גיא רולניק שניהל קמפיינים נגד שכר המינימום, נגד ביה"ד לעבודה ואפילו נגד הילדים של מקדונלדס. הנה לך סרט".

מתברר שזליכה הוא אינו היחיד שמעדיף להתרחק מעימותים. לוואלה ברנז'ה נודע כי במסגרת צילומי הסדרה התעמתו שניים מכוכביה, גיא רולניק ופרופ' דני גוטוויין. המחלוקת בין השניים שהגיעה לצעקות רמות אמנם צולמה אבל בסופו של דבר לא נכנסה לסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully