וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיד אמר את דברו: מהי פרשת השנה במדיה החברתית?

וואלה ברנז'ה

21.12.2015 / 11:43

המעבר של איילה חסון ל-10, החזית הבוערת בין סגל ודרוקר, ההסתבכות של ינון מגל ואחרות - האם הפרשות שכיכבו בעיתונים היו אלו שהעסיקו את העיתונאים לבין עצמם ברשתות? Vigo בדקה עבור וואלה ברנז'ה את 2015 באיזכורים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך השנה האחרונה התהדקו יחסי הביקורת והתלות בין הרשתות החברתיות לכלי התקשורת המסורתיים. הפרשיות הגדולות שכיכבו בתקשורת קיבלו התייחסות נרחבת גם ברשתות. מנגד גם אירועים ואמירות שעלו בפייסבוק ובטוויטר קיבלו התייחסות וסוקרו בתקשורת המסורתית.

מבדיקת חברת VIGO עבור וואלה ברנז'ה עולה כי האירוע המדובר ביותר בשנת 2015 הוא הסדרה "מגש הכסף" של דורון צברי ואמיר בן דוד, ששודרה בערוץ 8, עם 30,000 איזכורים ברשתות החברתיות במהלך החודשים אוקטובר-נובמבר. הרשתות סערו גם בעקבות פרשת ינון מגל שהסתיימה בהתפטרותו מהכנסת עם 19,000 אזכורים ומותו של השר לשעבר יוסי שריד בנובמבר האחרון גרם לשיח ערני בין הגולשים עם 10,000 אזכורים. לאחר מותו של השר אורי אורבך היו פחות ויכוחים ברשת, עם 5,000 אזכורים.

ואילו פרשיות נוספות העסיקו את משתמשי הפייסבוק והטוויטר בשנה האחרונה? פרשת מירי רגב והפייליסט של גלגל"צ, סגירת רשות השידור, התחקיר של עמית סגל על ח"כ אורן חזן שהוביל להגשת תביעה וסערת פרופ' אמיר חצרוני. ואילו העימותים שהחלו ברשתות החברתיות, וסוקרו בתקשורת, זכו להתייחסות מועטה מצד הגולשים. כך, למשל, העימות בין דן מרגלית לח"כ זהבה גלאון שזכה ל-1,300 אזכורים, ובין רביב דרוקר לעמית סגל – 600 בלבד.

"שנת 2015 מתאפיינת בתחרות גוברת בין אמצעי המדיה המסורתיים לבין הכלים החדשים להפצת חדשות – בפייסבוק, בוואטסאפ ובטוויטר", מסביר רביב טל מנכ"ל Vigo, "אולם בעוד התקשורת מספקת במה אוהדת לרשת ומצטטת את הסיפורים המרכזיים עשרות פעמים ביום, הגולשים דווקא מבקרים את התקשורת: מדי יום נרשמים 2,700 אזכורים לאנשים ותהליכים במדיה, מרביתם ביקורת על טעויות, הטיות, שחיתויות ועוד. בעידן שבו התקשורת היא כלב השמירה של הדמוקרטיה, המדיה החברתית הפכה לכלב השמירה על התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully