וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט פישמן: קיצוצים, פיטורים ואיחוד מוספים בגלובס

15.12.2015 / 13:51

פרסום ראשון: לוואלה ברנז'ה נודע כי כפי שמסתמן כעת יפוטרו ויקצצו מהעיתון כ-50 עובדים. כמו כן, מתכננת ההנהלה לאחד בין החלקים השונים בעיתון היומי "גלובס" ו"גלובס הערב" ולסגור את "פירמה". גלובס: "הוחלט לחזק את המיקוד בנושאי כלכלה, פיננסיים ועסקים"

בניין מערכת גלובס. ראובן קסטרו
בתכנון: סגירת "פירמה". גלובס/ראובן קסטרו

בעקבות קריסתו הכלכלית של אליעזר פישמן, בעל השליטה בעיתון הכלכלי גלובס, צפויים שורה של קיצוצים, פיטורים ואיחוד מוספים בעיתון - כך נודע לוואלה ברנז'ה.

כפי שמסתמן כעת יפוטרו ויקצצו מהעיתון כ-50 עובדים, בהם עיתונאים רבים. כמו כן, מתכננת הנהלת העיתון לאחד בין החלקים השונים בעיתון היומי "גלובס" ו"גלובס הערב". בשלב זה, כך מסרו גורמים לוואלה ברנז'ה, חלק נוסף בעיתון היומי "שוק ההון" אינו צפוי להיכלל באיחוד.

בנוסף, במסגרת הקיצוצים צפויים להיסגר מוספים שונים בעיתון בהם המוסף החודשי "פירמה" בעריכת לי-אור אברבך, המופץ מזה 16 שנה. במסגרת המגזין המסקר את תחום התקשורת, מתפרסמים מדי שנה מוספים לציון 100 אנשי התקשורת המשפיעים בישראל, מדד המותגים ודירוג משרדי הפרסום.

פישמן הוא בעליה של קבוצת "מוניטין עיתונות", בעלת השליטה בעיתן הכלכלי גלובס. בנוסף, הוא מחזיק במניות בידיעות אחרונות. חברת ההשקעות שהוא עומד בראשה מחזיקה בחברה הכלכלית לירושלים בע"מ, מבני תעשייה, הום סנטר, טויס אר אס, בסט ביי, אי די דיזיין וחברת דלק טן.

מגלובס נמסר בתגובה לדברים: "עיתון גלובס מחזק מעתה את המיקוד בנושאי כלכלה, פיננסיים ועסקים, לאחר שבשנים האחרונות עסק במנעד רחב של נושאים. לאחר תהליך חשיבה עמוק ויסודי שהובילה המערכת, ובהתאם להעדפות התוכן של הקוראים והמנויים, הוחלט לצרף את מוסף 'הערב' לכותרת תוך שמירה על חלק ממדורי הליבה שלו ביניהם "נתח שוק'. מגזין 'פירמה' ייסגר וחלק מתכניו יוטמעו במוספים אחרים בעיתון".

עוד נמסר כי "גלובס, עיתון העסקים של ישראל, בוחר להציב במרכז את תחומי הליבה, בכוונה לרכז עבודה עיתונאית מקצועית וממוקדת, תוך שמירה על פלורליזם וחופש פעולה עיתונאי. מטרת השינויים הינה לחזק ולחדד את הערך המוסף של 'גלובס' ולהתאים אותו למציאות המשתנה של צריכת התקשורת והתוכן בישראל ובעולם".

"כחלק ממכלול השינויים, יעבור גם אתר הבית של גלובס שדרוג, שיתאים את העיצוב והתכנים לדרישות הגולשים. צריכת התוכן של קוראי גלובס ברשת גדלה מידי שנה בהיקפים גדולים, והמטרה היא לחזק את זירות התוכן הדיגיטליות בהלימה לעיתון המודפס. השינויים נמצאים כעת בישורת האחרונה, והם יכללו בין היתר הקטנה והתאמה של מצבת העובדים, שתבוצע בשיתוף ובתיאום מול ועד העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully