וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגי גולן: "אנחנו נמצאים במלחמת קיום"

20.12.2015 / 13:09

הרוחות מתלהטות בעיתון הכלכלי: לאחר שהכריזו על סכסוך עבודה כתב עורך "גלובס" לעובדים כי אין מנוס אלא לבצע את הקיצוצים הדרמטיים: "אם לא נפעל בצורה כואבת - נעמיד בסכנה את העיתון". אחת העובדות: "לפטר אנשים זו הדרך הכי קלה"

חגי גולן. ברני ארדוב
"אסור לנו לוותר על גלובס". חגי גולן/ברני ארדוב
גולן: "כל השחקנים בעיתונות הישראלית כבר ביצעו מזמן את מה שאנחנו עושים היום"

"אלה ימים קשים לכולנו - לאלה שצפויים ללכת ולאלה שיישארו. מהלך הצמצומים האגרסיבי עליו החליטה הנהלת גלובס בראשות המנכ"ל איתן מדמון ובראשותי כעורך העיתון, הוא מהלך של אין ברירה. אנחנו נמצאים במלחמת קיום", כך פתח עורך גלובס, חגי גולן, את מכתבו לעובדי העיתון.

גולן הבהיר לעובדים במכתב שנשלח היום (ראשון), כי לאור המצב הכלכלי של עיתון לא נותר אלא לדבוק בהליך הקיצוצים המתוכנן, הכולל סגירת מוספים, מדורים ופיטוריהם של כ-60 עובדים, בהם 30 עיתונאים.

"ההידרדרות הקשה של השנים האחרונות בתוצאות הכספיות של העיתונות המודפסת, מחייבת אותנו לפעול - ובצורה כואבת וקשה. כל השחקנים בעיתונות הישראלית כבר ביצעו מזמן את מה שאנחנו עושים היום", כתב גולן בהמשך מכתבו, "אני יודע שזה כואב. כל אדם שמאבד את מקום עבודתו הוא עולם ומלואו, אך אם לא נפעל בצורה כואבת, על אף כל המשמעויות הקשות הנובעות מכך, אנחנו מעמידים בסכנה את קיומו של גלובס".

גולן הוסיף כי "אם גלובס ייסגר, מי שיפסיד מכך יהיו עוד ועוד אנשים מקרבנו שיאבדו את מקור פרנסתם. אם גלובס ייסגר, עלול ללכת לאיבוד קול חשוב של שפיות בשיח הדמוקרטי-כלכלי. במשך עשרות שנות קיומו, גלובס הוא קול שפוי וחיוני של כלכלה חופשית, של תמיכה ביוזמה פרטית ובהצטיינות מקצועית - של כלכלה נטו, בלי פוליטיקה ושאיפות פוליטיות במסווה עיתונאי", המשיך גולן, "אסור לנו לוותר על גלובס.
אנחנו בהנהלת גלובס מתכוונים לבצע מהלך שיהיה מכובד ככל האפשר, ברוח האווירה הייחודית והמיוחדת של גלובס. אבל כאמור, אין לנו ברירה אלא לפעול בנחישות, כדי להבטיח את המשך קיומו של המוסד הזה, שחשוב לכל אחת ואחד מאיתנו והוא גם חיוני לשיח הכלכלי-דמוקרטי בחברה הישראלית".

גולן סיים את מכתבו בכך שציין כי דלתו פתוחה לכל אחד מהעובדים שמבקש לשוחח עמו.

"גם לשלוח אנשים הביתה צריך לדעת"

נציגת ועד העיתונאים: "לפטר אנשים זו הדרך הכי קלה. אלא שהיא רק הורסת, היא לא הוכיחה את עצמה עד כה והיא לא מצמיחה שום דבר"

בתגובה לדברים כתבה נציגת ועד העיתונאים העובדת בעיתון "לפטר אנשים זו הדרך הכי קלה. אלא שהיא רק הורסת, היא לא הוכיחה את עצמה עד כה (אנחנו אחרי חמש שנים של פיטורים וקיצוצי שכר) והיא לא מצמיחה שום דבר".

בהמשך הוסיפה כי "מנכ"ל העיתון הבהיר שהעיתון צפוי להימכר. לשלוח 60 איש הביתה רגע לפני מכירת העיתון זה צעד לא הגון, בלשון המעטה. תוכנית ההתייעלות שנבחרה לא מתבססת על עבודה יסודית אלא על סיסמאות של "חזרה לתחומי הליבה". האם באמצעות כריתת אברים "גלובס" יוכל לשרוד בזירה תחרותית, עם מתחרים חזקים כמו כלכליסט ודה מרקר, מוספי כלכלה וצרכנות בערוצי הטלוויזיה והרדיו וזירת דיגיטל הולכת ומשתכללת? אנחנו בספק גדול, ובכל מקרה זה הימור מסוכן מדי".

את תגובתה סיימה בכך שציינה כי "גם לשלוח אנשים הביתה צריך לדעת. דרישתנו היא לאפשר תהליך הוגן של פרישה מרצון ולתת לעוזבים פיצוי הולם. למי שיישאר לעבוד בעיתון חבוט ומצומק חייבים לתת איזשהו אופק".

עובדי גלובס. מתוך דף הפייסבוק של מטה המאבק, צילום מסך
העובדים מוחים מול משרדי ההנהלה/צילום מסך, מתוך דף הפייסבוק של מטה המאבק

סמסים לניידים של גולן, מדמון ופישמן

בתוך כך, הבוקר התאספו עובדי גלובס במערכת העיתון עם תופים, מגאפונים ומשרוקיות והביעו את מחאתם נגד המהלכים אותם לטענתם רוצה לבצע ההנהלה באופן חד צדדי. האסיפה נמשכה מעל למחצית השעה ובה קראו העובדים להנהלה לבחון את תכנית הקיצוצים, שכן המהלכים שעומדים להיעשות לא נבחנו עד הסוף.

זהו מהלך מחאה נוסף במסגרת מהלכי המחאה אותם נוקטים עובדי גלובס מאז שהכריז ארגון העיתונאים על סכסוך עבודה ביום חמישי. ביום שישי התחילו העובדים בצעדי מחאה ביניהם שליחת הודעות טקסט לבעלי גלובס אליעזר פישמן, למנכ"ל איתן מדמון ולעורך חגי גולן על כך שרוצים לשלוח עובדים לביתם בבעיטה.

במקביל פנו היום איגוד חברות הפרסום בישראל ואיגוד השיווק הישראלי להנהלת גלובס בנושא סגירת "גלובס הערב" ומוסף "פירמה". "כעת עם סגירת שני הגופים הללו ייוצר חלל עמוק עבור שוק גדול של מפרסמים, פרסומאים ורבים העוסקים בשיווק ובפרסום הרואים בהחלטה לסגור את עיתונים, כהחלטה שלמעשה מבטלת שוק גדול של עשייה בישראל", כתבו בפנייתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully