וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל הליך הקיצוצים בגלובס

22.12.2015 / 19:31

(עדכון) הנהלת עיתון גלובס הודיעה: החל הליך השינויים בתוכן ובכוח האדם. מוקדם יותר הפגינו עשרות עובדי העיתון מול ביתו של הבעלים אליעזר פישמן. מחר יפגשו נציגי העובדים וההנהלה בבית הדין לעבודה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

(23:29)

הנהלת עיתון גלובס החלה ביישום תוכנית הקיצוצים, שבמסגרתה יפוטרו 60 עובדים, וייסגרו מוספים ומדורים בעיתון. הערב (שלישי) הודיעה ההנהלה כי החלה בהליך השינויים בתוכן ובכוח האדם.

בנוסף נמסר מההנהלה כי "תוכנית ההתייעלות של גלובס עומדת על הפרק מזה זמן רב. במסגרת הסכם הצמצומים שנחתם עם ועד העובדים כבר במרץ 2014, הוצגה תוכנית התייעלות מפורטת, שכללה בין היתר תוכנית לצמצום כוח האדם במערכת. הוועד מצדו דחה את הגשת דרישותיו והחל את המו"מ להסכם קיבוצי רק בסוף ינואר 2015".

"בשבוע האחרון, לאחר כשנה של מו"מ, קיימה הנהלת גלובס מגעים אינטנסיביים עם ועד העובדים במטרה להגיע להסכמות. ואולם, ועד העובדים נטש אמש את שולחן המו"מ ופנה באופן חד צדדי לבית הדין, למתן צו מניעה במעמד צד אחד".

איתן מדמון, מנכ"ל גלובס, מסר: "הגענו לרגע בו לא ניתן לתת לתהליך עוד זמן, ויש צורך לפעול בנחישות ובאחריות. קיווינו להגיע להסכם, ולבצע את הנדרש מתוך הסכמה עם ועד העובדים, אך לצערנו לא זכינו לשיתוף פעולה. חשוב לציין כי כל זכויות העובדים, התשלומים והכספים הרלוונטיים העומדים לזכות כל אחד ואחד, מובטחים באופן מלא למפוטרים".

מוועד עובדי מערכת "גלובס" נמסר בתגובה: "לילה לפני דיון משפטי מזלזלת ההנהלה בבית הדין לעבודה ויורקת בפרצופם של עובדיה. זאת לאחר שההנהלה בלילה, פחות מ-12 שעות לפני דיון משפטי בנושא, ביצעה מחטף והוציאה זימונים לשימוע לפני פיטורים לעובדים. מחר יתקיים דיון בבית הדין לעבודה ובמקביל ימשיכו העובדים בצעדי מחאה".

"עיתון ורוד - עתיד שחור"

מוקדם יותר הערב הפגינו עשרות עובדי גלובס מול ביתו של הבעלים אליעזר פישמן בסביון.

העובדים החזיקו שלטים שעליהם כתבו: "אליעזר תן גזר", "העובדים הם הליבה", "עיתון ורוד - עתיד שחור" ו"פישמן ביישת את הפירמה". אל העובדים הצטרפו ועדי העובדים בחברת פלאפון ורכבת ישראל וכן עיתונאים מכלי תקשורת אחרים שביקשו לתמוך במאבק, בהם רביב דרוקר מחדשות 10.

ההפגנה הערב היא בהמשך למאבק, שבמסגרתו הכריז ועד העיתונאים על סכסוך עבודה ופנה יחד עם ארגון העיתונאים לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה לצו מניעה נגד הפיטורים המתוכננים. כמו כן, כפי שפורסם היום בוואלה ברנז'ה, שילבו אתמול העיתונאים כותרות הרומזות על הליך הקיצוצים הנרחב המתוכנן בעיתון.

הפגנת עובדי גלובס. ניב אהרונסון
רביב דרוקר הגיע לתמוך/ניב אהרונסון
הפגנת עובדי גלובס. ניב אהרונסון
הוועד הכריז על סכסוך עבודה/ניב אהרונסון
הפגנת עובדי גלובס. ניב אהרונסון
בקשה לצו מניעה נגד הפיטורים/ניב אהרונסון
הפגנת עובדי גלובס. ניב אהרונסון
עיתונאי גלובס דרור פויר/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully