וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'רלטון זכתה במכרז לזכויות השידור של הכדורגל הישראלי ביותר מ-125 מיליון שקל

23.12.2015 / 10:37

צ'רלטון רכשה את הזכויות לליגת העל, הליגה הלאומית, גביע המדינה והמשחק המרכזי, שעשוי לעבור לערוץ 10. למרות שגורמים בכבלים ובלוויין טענו כי חובבי הכדורגל יצטרכו לשלם יותר לנוכח העלייה, במשרד התקשורת נחושים שלא לאפשר העלאת מחירים

צלם מצלם את המשחק בין מכבי תל אביב לבין הפועל באר שבע. ברני ארדוב
פרטנר טרפה את הקלפים/ברני ארדוב

האם חובבי הספורט ייאלצו לשלם יותר? אחרי שרכשה את זכויות שידור הליגה האנגלית בכדורגל ביותר מ-22 מיליון שקל, שילמה חברת צ'רלטון יותר מ-120 מיליון שקל ורכשה את שלוש החבילות השידור של מינהלת הליגה בכדורגל. הסיבה להתייקרות שעליה ישלמו הצרכנים: כניסתה של פרטנר והתמודדותה למכרז.

מינהלת הליגה יצאה במכרזים על זכויות השידור של המשחק המרכזי, משחקי ליגת העל והליגה הלאומית. בסך הכל מדובר בשלוש חבילות בסכום כולל שהתייקר בכ-20 אחוז ועמד על סכום מינימום של כ-60 מיליון שקל.

עד עתה בזכויות על המשחק המרכזי החזיק הערוץ הראשון. משחקי ליגת העל שודרו בערוץ "ספורט 1" של צ'רלטון, ובמשחקי הגביע והליגה הלאומית החזיק ערוץ הספורט. הפעם הוחלט לבטל את החבילה הרביעית של זכויות שידור בסלולאר שבו החזיק ערוץ ONE, על מנת שכל גוף יהיה רשאי לשדר את המשחקים בכל הפלטפורמות. על אף שצ'רלטון רכשה את הזכויות לגביע, למשחק המרכזי, לסיכום המחזור ולגביע הטוטו - ההערכה היא כי חלק מהדברים יימכרו וזכויות יעברו לערוצים אחרים.

גם פרטנר התמודדה במכרז ואף פנתה לבית המשפט לאחר שנדרשה לשלם כ-20 אחוז בנוסף למחיר ההצעה. זאת, משום שהחברה משדרת באמצעות טכנולוגיה אינטרנטית (OTT), שלא תצריך למעשה חיבור הלקוחות לכבלים או ללוויין.

כניסתה של פרטנר למכרז הביאה לקפיצה במחירים ולזעם בחברות הכבלים והלוויין, שכדי להילחם בפרטנר וניסיונה להיכנס לשוק ייאלצו לשלם יותר וטענת גורמים לייקר את דמי המנוי. רק באחרונה יצאה יו"ר מועצת הכבלים ולוויין נגד התייקרות המחירים ב-HOT ו-yes, אבל לטענת גורמים בחברות הכבלים והלוויין בזמן שד"ר יפעת בן חי-שגב התעסקה במחירי ה-VOD טירוף משדרי הספורט הקפיץ את המחירים באופן שבהכרח ישפיע על הצרכנים.

משמעות העסקה היא שהקבוצות בכדורגל הישראלי יקבלו יותר כסף מההכנסות על זכויות השידור, ומעתה חברות הכבלים והלוויין ייאלצו לשלם יותר עבור הערוצים וקיים חשש כי יגדילו את דמי המנוי החודשיים בעשרות שקלים. יחד עם זאת, במשרד התקשורת ובמועצת הכבלים והלוויין נחושים שלא לאפשר עליית מחירי דמי המנוי. משרד התקשורת אף הבהיר כי ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו "ביקש לחדד את הנחייתו כי משרד התקשורת לא יאפשר את העלאת מחירי חבילות הספורט לציבור הצרכנים בישראל".

כפי שפורסם אתמול בוואלה ברנז'ה, רשות השידור לא התמודדה במכרז על המשחק המרכזי, לאחר שש שנים שבהן היא משדרת אותו. על המשחק המרכזי להיות משודר בערוץ פתוח ולכן מי שככל הנראה תרכוש אותו מצ'רלטון תהיה קבוצת RGE, בעלת השליטה בערוץ הספורט ובערוץ 10. על פי המכרז מחיר החבילה הוא כ-80 מיליון שקלים לארבע עונות. ואולם, לנוכח המחיר ששילמה צ'רלטון לא מן הנמנע שערוץ 10 ייאלץ לשלם יותר.

טרם התקבלה תגובה מצ'רלטון, קבוצת RGE ומנהלת הליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully