וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלובס: נחתם הסכם קיבוצי - יחל הליך פרישה מרצון

27.12.2015 / 11:00

במסגרת ההסכם שנחתם בין נציגי העיתונאים לבין ההנהלה הוחלט כי הפורשים והמפוטרים יקבלו פיצויים מוגדלים. ועד עיתונאי גלובס: "אנחנו נפרדים מחברים טובים ויקרים שלנו. תוכנית הבראה היא תהליך כואב"

הפגנת עובדי גלובס. ניב אהרונסון
"יום לא פשוט עבורינו". הפגנת עובדי גלובס/ניב אהרונסון

על רקע תוכנית הקיצוצים בגלובס, הנהלת עיתון, ארגון העיתונאים וועד העיתונאים חתמו אמש (שבת) על הסכם קיבוצי, שבמסגרתו הוסדרו תנאי ההעסקה, השכר והזכויות של העיתונאים וסוכם כי עובדים שיפרשו מרצון יקבלו תנאים מועדפים.

כעת, לאחר החתימה על ההסכם, הנהלת גלובס תחל ביישום תוכנית ההתייעלות הכוללת קיצוץ של 60 עובדים, במסגרתה יתקיים מנגנון פרישה מרצון, ויינתנו פיצויים מוגדלים לפורשים ולמפוטרים.

במסגרת הסכם נקבע כי לאחר שיסתיים הליך הפרישה מרצון תחל ההנהלה בזימון יתרת העובדים הנדרשים להשלמת המהלך, לשימועים לפני פיטורים. בנוסף סוכם כי לעובדים שיישארו בגלובס, תיפתח קרן השתלמות לאחר 10 שנים רצופות ומעלה בעיתון, וינתנו הפרשות מוגדלות לקרן הפנסיה, תשלום ימי מחלה מהיום הראשון וימי השתלמות מקצועית.

איתן מדמון, מנכ"ל גלובס, מסר בתגובה: "כינון הסכם קיבוצי בארגון בו קיים ועד עובדים, הוא הכרחי לכינון יחסי עבודה טובים. אנו נמצאים בפתחה של תקופה מאתגרת, ואני בטוח שתוכנית ההתייעלות שיישומה יחל השבוע, תאפשר לנו להתייצב ולצמוח. אני מלא הערכה כלפי העיתונאים המצוינים ועובדי גלובס שאנחנו נאלצים להיפרד מהם בכאב גדול, ומודה להם בכל לבי".

ועד עיתונאי גלובס: "זהו יום לא פשוט עבורנו. אנחנו נפרדים מחברים טובים ויקרים שלנו. תוכנית הבראה היא תהליך כואב, אך הצלחנו לאפשר הליך פרישה מכובד, גם באמצעות הקטנת מספר המפוטרים וגם באמצעות שיפור והגדלת הפיצויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully