וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: אותו תקציב - פחות אקטואליה בערוץ הכנסת

29.12.2015 / 17:26

לוואלה ברנז'ה נודע כי הוועדה המיוחדת לבחינת ערוץ הכנסת, אשר צפויה להגיש את מסקנותיה בעוד כחודש, אינה מתכוונת להמליץ על קיצוץ בתקציב אולם בכוונתה להמליץ על הפחתת תוכניות האולפן לטובת דיונים מהמליאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוועדה המיוחדת לבחינת ערוץ הכנסת, בראשות השופטת בדימוס שרה פריש, סיימה את שלב העדויות ותחל בגיבוש ההמלצות לשינויים בערוץ. כפי שמסתמן הוועדה תמליץ לא לפגוע בתקציב הערוץ המועבר מבית המחוקקים ועומד על 19 מיליון שקלים, אולם תהיה דרישה לנהל את תקציב הערוץ בקופה נפרדת ללא כל נגיעה לתקציב חברת החדשות המפעילה אותו, כפי שנעשה בחדשות 2 – כך נודע לוואלה ברנז'ה. המלצה זו היא בעקבות השאלות שעלו במהלך הדיונים בנוגע לאופן שבו נוצל התקציב.

הוועדה שהוקמה בספטמבר, נפגשה עד כה עם עשרות אנשים על מנת לגבש את המלצותיה, בהם מנכ"ל חברת חדשות 2 המפעילה את הערוץ אבי וייס, מנכ"ל חדשות 10 שמבקשת להפעיל את הערוץ גולן יוכפז, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ד"ר יפעת בן חי שגב, יו"ר הרשות השנייה אוה מדז'יבוז', אנשי תקשורת וחברי וכנסת. כעת החלה הוועדה בגיבוש ההמלצות, שאותן היא צפויה להגיש בעוד כחודש וחצי. במקביל הגיש מנכ"ל הכנסת לפני יותר מחודש בקשה למועצת הכבלים והלוויין לשקול את החלטתה בנוגע למועד המכרז ולדחות אותו.

כך או כך, מתכוונת הוועדה שהוקמה על ידי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להגיש את המלצותיה בעוד כחודש. לוואלה ברנז'ה נודע כי הוועדה אינה מתכוונת להמליץ על קיצוץ בתקציב, שכן מי שיזכה במכרז להפעלת הערוץ יידרש לייצר פלטפורמות דיגיטליות לשידורים, בהן פיתוח אפליקציה.

כמו כן, צפויה הוועדה להמליץ על הפחתת תוכניות חדשות ואקטואליה לטובת שידורי דיונים מתוך המליאה והוועדות. גורמים בוועדה אמרו לוואלה ברנז'ה כי במהלך הדיונים הביעו חברי הוועדה שביעות רצון מהאופן שבו מופעל הערוץ כיום, מלבד ההמלצה לחזק את סיקור הפעילות בכנסת.

גם שאלת הרגולציה עלתה. כיום הגוף המפקח על הערוץ היא מועצת הכבלים והלוויין, ובמהלך הדיונים עלתה האפשרות כי לצד המועצה יפקחו על הערוץ גם גורמים המכירים מקרוב את הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully