וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האם מישהו מדמיין שלא יגידו יותר 'קול ישראל מירושלים'?"

31.12.2015 / 15:27

לאחר שהעיתונאים איימו לפנות לביהמ"ש, מבקר המדינה דרש הבהרות וראש עיריית ירושלים פנה לרה"מ, קבעה ועדת הכלכלה: יש לחפש פתרונות להקמת התאגיד בבירה. שלושה חודשים בלבד לפני ההקמה: טרם נמצאו פתרונות לשאלת השכר והתוכן

ועדת הכלכה. יוטיוב, צילום מסך
"משימה לאומית". אלדד קובלנץ בוועדת הכלכלה/צילום מסך, יוטיוב

נושא הקמת התאגיד באולפני ערוץ 9 במודיעין חוזר לבחינה מחודשת. היום (חמישי) החליטה ועדת הכלכלה בכנסת כי יוקם צוות בראשות ח"כ רועי פולקמן, שיכלול את נציגי העירייה והתאגיד, שתפקידו יהיה איתור פתרונות להפעלת התאגיד מירושלים.

נושא המעבר המתוכנן של השידור הציבורי מירושלים למודיעין פתח הבוקר (חמישי) את הדיון המיוחד בוועדת הכלכלה בכנסת, שנועד לעקוב אחר ההתקדמות בהקמת התאגיד. "נושא קול ישראל מירושלים הוא נושא מרכזי", אמר יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת שנכח בדיון, פנה לרה"מ ושר התקשורת בנימין נתניהו, על מנת שיעצור את המעבר הצפוי לאולפני ערוץ 9 במודיעין. "היום זהו אחד הימים הקשים בחיי. ירושלים עברה בשנה האחרונה 50 פיגועים ולצערי הבוקר נאצלנו לפטר אלפי עובדים בעיר בגלל היעדר סיוע מהאוצר לירושלים. עצוב שביום זה אני צריך להגיע שוב למשכן הכנסת ולהסביר שמקומה של רשות השידור הוא בירושלים? האם מישהו מדמיין שלא יגידו יותר קול ישראל מירושלים?", שאל ברקת במהלך הדיון.

"צריך להגדיר את הקמת התאגיד כמשימה לאומית"

"יש אנומליות בכך שיש עובדים דרג א' ועובדים דרג ב'. אני אלחם על זה שתנאי השכר יהיו הוגנים והגונים ואנחנו במשא ומתן בנושא עם הממונה על השכר במשרד האוצר, אבל תנאי השכר יהיו נמוכים יותר מהתנאים ברשות השידור"

להעברת הפעילות למודיעין מתנגדת גם אגודת העיתונאים בירושלים שמאיימת לנקוט בהליכים משפטיים, זאת במקביל לפנייתו של מבקר המדינה יוסף שפירא למנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ בדרישה לקבל הבהרות בנושא.

גם נושאי קליטת עובדי רשות השידור ולוחות הזמנים נדון בהרחבה. מנכ"ל משרד האוצר שלמה פילבר ציין כי מתקיימות שיחות עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בנושא כוח האדם וביקש להדגיש כי אין התערבות פוליטית. "יש מנהל מקצועי, יש מועצה שמונתה על ידי שרים אחרים". פילבר הזמין את עובדי רשות השידור להגיש מועמדות למשרות בתאגיד.

אלא שמתברר כי טרם נמצא פתרון בנוגע לשאלת פערי השכר בתאגיד החדש. על פי ההסכם עובדי רשות השידור ייקלטו באותם התנאים, דבר שייצור פער בין העובדים. קובלנץ שמבקש לקלוט את כל העובדים באותם תנאי שכר, ציין כי "יש אנומליות בכך שיש עובדים דרג א' ועובדים דרג ב'. אני אלחם על זה שתנאי השכר יהיו הוגנים והגונים ואנחנו במשא ומתן בנושא עם הממונה על השכר במשרד האוצר, אבל תנאי השכר יהיו נמוכים יותר מהתנאים ברשות השידור".

פילבר וקובלנץ התייחסו גם לשאלת לוחות הזמנים והעובדה שהתאגיד אמור להתחיל את שידוריו עוד כשלושה חודשים. "בנקודת הזמן הזו יש לנו אפשרות לעלות עם חלק גדול מערוצי הרדיו והטלוויזיה עם תכנים, לגבי ערוץ 1 יש עדיין בעיות". קובלנץ הוסיף: "אם לא כל המערכות יתגייסו, לא רק האוצר, לא יספיקו לא 3 חודשים ולא 3 שנים. צריך להגדיר את הקמת התאגיד כמשימה לאומית וצריך להבין את המחיר של העמידה בתאריך היעד – לא יהיו שידורים מלאים. אם אראה בפברואר שהמצב חמור אמליץ לדחות את תחילת השידורים". אולם, ח"כ כבל הודיע: "לא יהיה מצב שבו אנו מוצאים את עצמנו עם בקשה לשנות שוב את החוק או לתת עוד ארכה. זה יכניס את כל המערכת לסחרחרה מיותרת. האחד באפריל הוא היעד ואז יתחילו שידורים של התאגיד החדש. לא שידורי ניסיון".

הוועדה קבעה דיון מעקב לסוף ינואר. ח"כ כבל הודיע שייפגש עם יו"ר ההסתדרות ומנכ"ל התאגיד בעניין קליטת עובדי הרשות בתאגיד החדש. בנוסף התחייב ח"כ כבל להיפגש עם נציגי האוצר בעניין עשרות מיליוני השקלים שלא הועברו ליוצרים. במהלך הדיון על עשרות מיליוני השקלים שטרם הועברו ליוצרים, כפי שמחייב החוק, התפרץ יו"ר איגוד התסריטאים עמית ליאור ואמר: "לא אכפת לכם שיש אנשים שלא עובדים. נמאס מכם ואנחנו הולכים לעלות על בריקדות".

מסתמן: "קול ישראל" תמשיך לשדר מירושלים

באשר לקול ישראל, משרדי התחנה צפויים להישאר בירושלים. אתמול סיירו אנשי התאגיד הבוחנים את האפשרות להמשיך ולשכור את המתחם, בהם סמנכ"ל הרדיו של התאגיד שמעון אלקבץ וסמנכ"ל הכספים רן היילפרן - במתחם הלני המלכה בעיר. במתחם שכונות שלוש כנסיות, המחזיקות בבעלות על הקרקע. בתאגיד בחנו בעבר את האפשרות לעביר את פעילות הרדיו לרוממה אבל היא נדחתה לאחר שהתברר כי השטח נמצא בידי מינהל מקרקעי ישראל, שמתכוון להקצות את הקרקע לבניית בנייני מגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully