וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ארבעה חודשים: שוחרר מהכלא כתב מגזין VICE שנעצר בטורקיה

וואלה! ברנז'ה

7.1.2016 / 12:02

מוחמד עיסמאיל ראסול שסיקר עבור מגזין VICE את העימותים בין המשטרה הטורקית לחברי המחתרת הכורדית נעצר בחודש אוגוסט, יחד עם שני עיתונאים נוספים. הנימוק: שלושת העיתונאים "יצרו קשר קרוב עם חברי המחתרת". השבוע הוא שוחרר בערבות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"להיות 'במגע קרוב' עם מקורות זה מה שעיתונאים עושים". מוחמד עיסמאיל ראסול/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב מחלקת החדשות של מגזין VICE מוחמד עיסמאיל ראסול שוחרר השבוע בערבות מהכלא בטורקיה לאחר יותר מארבעה חודשים מאחורי סורג ובריח. ראסול נעצר נעצר בסוף חודש אוגוסט יחד עם שני עיתונאים נוספים של VICE, ונשלח למתקן כליאה בעל אבטחה מוגברת. בית המשפט בדיארבקיר אשר דן בעניינו אסר עליו לעזוב את המדינה, וקבע כי עליו להתייצב פעמיים בשבוע בתחנת המשטרה באזור מגוריו.

ראסול נעצר יחד עם ג'ייק האנראן ופיליפ פנדלבארי כאשר השלושה סיקרו עבור VICE את העימותים בין המשטרה הטורקית לבין צעירים חברי החתרת הכורדית (PKK) אשר הוצאה אל מחוץ לחוק. העימותים התרחשו בדרום מזרח טורקיה, שם נעצרו העיתונאים על ידי השלטונות הטורקים והואשמו בסיוע לארגון טרור.

גורמי בטחון אנונימיים נימקו את מעצר השלושה בכך שהם לא החזיקו בהיתר עבודה מקומי, וכי הם "באו במגע קרוב עם חברי המחתרת" - כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס. "לשוחח עם כל הצדדים המעורבים בעימות זה פשוט לעשות עיתונות טובה", אמרו בוועד להגנה על עיתונאים (CPJ) בתגובה לדברי גורמי הבטחון. "להיות 'במגע קרוב' עם מקורות זה מה שעיתונאים עושים".

ארגונים למען זכויות אדם וחופש ביטוי ברחבי העולם דרשו את שחרורם של השלושה. פנייה רשמית מצד מדינתם הביאה לשחרורם בספטמבר של שני העיתונאים הבריטים, אולם ראסול - שהינו עיראקי - נותר כלוא עד עתה. במערכת מגזין VICE מסרו לתקשורת כי הם שמחים לבשר שראסול שוחרר לאחר 131 ימים בכלא. "הוא מצפה כעת לאיחוד עם משפחתו, חבריו ועמיתיו, המבקשים לכבד את פרטיותו בעת הזו", כך בהודעת המגזין.

בוועד להגנה על עיתונאים, שהיה פעיל למען ראסול, ברכו גם הם על שחרורו וקראו לרשויות בטורקיה לבטל את ההאשמות נגדו אותן כינו "מפוברקות". סמנכ"ל הארגון רוברט הוני מסר כי בארגון "קוראים לרשויות בטורקיה לבטל את כל ההאשמות נגדו ולאפשר לו לנסוע ולעבוד באופן חופשי". תאריך למשפטו של ראסול טרם נקבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully