וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוצים 2 ו-10 דורשים תשלום מחברות הכבלים והלוויין

10.1.2016 / 11:12

פרסום ראשון: לוואלה ברנז'ה נודע כי אבי ניר, אבי צבי ויוסי ורשבסקי נפגשו עם מנכ"ל משרד התקשורת ויו"ר הרשות השנייה, והעלו בפניהם את הדרישה לקבל תשלום מ-yes ו-HOT עבור שידורי קשת, רשת וערוץ 10 שנכללים בחבילות הבסיס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיעור צפייה גבוה לערוצי הברודקסט. ורשבסקי, צבי וניר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המנכ"לים של שלושת גופי הטלוויזיה המסחרית קשת, רשת וערוץ 10 דורשים שחברות הכבלים והלווין HOT ו-yes ישלמו להם עבור השידורים - כך נודע לוואלה ברנז'ה.

ביום חמישי נפגשו מנכ"ל קשת אבי ניר, מנכ"ל קשת אבי צבי ומנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי עם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר ויו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו אוה מדז'יבוז'. הפגישה התקיימה על רקע דרישתם של שלושת המנכ"לים לפעול בדחיפות לאסדרה של שוק הטלוויזיה לנוכח השינויים בצריכת התוכן.

כזכור, השלושה פנו לפני פחות מחצי שנה במכתב לפילבר ומדז'יבוז' שבו הזהירו כי הגופים הבינלאומיים הפועלים בישראל, בהם יוטיוב ופייסבוק, יביאו לקריסת השידור המסחרי. הרקע לפנייתם של השלושה היא המגבלות והדרישות המוטלות עליהם, לרבות תשלום דמי זיכיון ותשלום קנסות בעקבות שילוב תוכן שיווקי, כאשר תקציבי פרסום זולגים לעולם הדיגיטלי ולשוק הווידאו באינטרנט.

"מזה כעשור חלה ירידה עקבית בהיקפי ההשקעה בפרסום בטלוויזיה, בין היתר על רקע של שינויים טכנולוגים, אשר הובילו להרגלי צפייה חדשים וכניסתם של שחקנים חדשים. שחקנים אלו כוללים גופי ענק בינלאומיים שהפכו לשחקנים דומיננטיים בשוק הישראלי", כתבו השלושה והוסיפו כי אותם גופים בינלאומיים פועלים ללא רגולציה וללא הגבלות ופעילותם האגרסיבית פוגעת בגופי השידור, במפיקים, ביוצרים ובאלפי עובדי התעשייה.

כעת, בניסיון להגדיל את הכנסותיהם דורשים השלושה שחברת הכבלים וחברת הלוויין המפיצות את שידורי קשת, רשת וערוץ 10 ישלמו עבור שידורי הברודקסט, שיעור הצפייה בהם באמצעות הכבלים והלוויין גבוה בהשוואה לארצות הברית. לפי ההערכות בישראל מספר הצופים בערוצי הברודקס בפריים טיים זהה למספר הצופים בערוצי הנישה, ועומד על יותר מ-50%. בכל זאת, HOT ו-yes אינן משלמות על כך שערוצי 2 ו-10 נכללות בחבילות הבסיס שלהן, אלא רק עבור תכנים שניתנים לצפייה באמצעות ה-VOD.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגופים יוזמנו להצגת עמדותיהם. אוה ממדז'יבוז' ושלמה פילבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועדת פילבר: מסקנות ביניים בשבוע הבא

דרישתם של המנכ"לים הועלתה במקביל לעבודתה של ועדת פילבר לאסדרת שוק הטלוויזיה. הוועדה שבראשה עומד שלמה פילבר, כוללת את יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו אוה מדז'יבוז', יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ד"ר יפעת בן חי-שגב ויועץ מנכ"ל משרד התקשורת אבינועם רוזנבאום וגורמים מקצועיים ממשרדי התקשורת והאוצר, בהם שירה גרינברג סגנית ממונה אגף תקציבים במשרד האוצר, עו"ד דנה נויפלד היועצת המשפטית של משרד התקשורת ויאיר חקק ראש אגף תכנון מדיניות במשרד התקשורת.

הוועדה שדנה במגוון סוגיות בוערות בשוק הטלוויזיה, בהן שילוב והתרת תוכן שיווקי ופיקוח על תוכן המופץ באמצעות האינטרנט, צפויה להגיש בעוד כשבוע את מסקנות הביניים. לאחר מכן נציגי הגופים המשדרים, בהם ערוצי הטלוויזיה המסחרית וחברות הכבלים והלוויין, יוזמנו להציג את עמדותיהם. יש להניח כי בעקבות הפגישה שהתקיימה ביום חמישי תווסף לבחינת הוועדה סוגיה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully