וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את ואני והמלחמה הבאה

11.1.2016 / 13:12

אם לבחון על פי הסקר שהפיצה אתמול הרשות השנייה, נראה שהמועצה תדחה את בקשת מנכ"ל ערוץ 10 להאריך את מהדורת החדשות באופן קבוע עד השעה 21:20. גם בערוץ מבינים לאן נושבת הרוח ומיהרו להכריז מלחמה נגד היו"רית אוה מדז'יבוז'

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המלחמה אחרי חגיגות קבלת הרישיון. יוסי ורשבסקי ואוה/מערכת וואלה!, צילום מסך
נראה כי בערוץ היו בטוחים שיקבלו אישור להאריך את המהדורה. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, לפני פחות מחודש הגיש הערוץ את לוח השידורים לאישור ועדת הטלוויזיה, כאשר תוכניות הפריים טיים שובצו החל מהשעה 21:20

פחות מיממה לפני הדיון במועצת הרשות השנייה בנוגע לאורכן של מהדורות החדשות, הפיצה הרשות סקר מיוחד שערכה והצביע על כך שרוב הצופים, בשיעור של 76%, סבורים כי מהדורות החדשות המרכזיות ארוכות מדי וכי האורך האידיאלי למהדורת חדשות הוא כ-40 דקות.

הסקר שהופץ לחברי מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הוא יותר מרמז בנוגע לעמדתה של המועצה והעומדת בראשה אוה מדז'יבוז' בנוגע לבקשת חדשות 10 להאריך את המהדורה באופן קבוע לשעה ועשרים דקות.

היום (שני) צפוי להופיע בפני המועצה מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי שמבקש להאריך את המהדורה. ורשבסקי יגיע למועצה כחודש לאחר שמנכ"ל חברת החדשות בערוץ גולן יוכפז הופיע בפניה, בעקבות הבקשה שהוגשה לפני מספר חודשים.

נראה כי בערוץ היו בטוחים שיקבלו אישור להאריך את המהדורה. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, לפני פחות מחודש הגיש הערוץ את לוח השידורים לאישור ועדת הטלוויזיה, כאשר תוכניות הפריים טיים שובצו החל מהשעה 21:20. הרשות השנייה דחתה את הלוח ובתגובה אמרו גורמים בחדשות 10 כי "משונה שהרשות השנייה מאשרת הארכת זמני ריאליטי אבל מסרבת לאשר שידורי חדשות. יש לנו הערכה מה עומד מאחורי סתימת הפיות הזאת".

תגובת הגורמים הייתה הסימן לפתיחת המלחמה בין מנכ"ל הערוץ לבין מדז'בוז'. ברשות השנייה, כך טוענים גורמים בשוק השידורים, אינם ממהרים להעניק אישור להארכת המהדורה, גם בשל הכללים המגדירים באופן מדויק את התכנים שיש לכלול במהדורת החדשות: "תוכנית המבוססת בעיקרה על ידיעות המוגשות מן האולפן, אולם כוללת גם כתבות ודיווחים בדרך של סיקור חי, לרבות מבזק חדשות, תקציר ועדכון".

"האסטרטגיה של ערוץ 10 עלולה לפגוע בצופים"

אנשי הערוץ לא ימהרו להיכנע וכבר הקדימו להאשים את מקבלי ההחלטה בפוליטיזציה ו"סתימת פיות". הטענות הללו, קל לנחש, יחזרו וישמעו וביתר שאת, גם בתדרוכים שנותנים בכירי הערוץ לתקשורת

וישנה גם סוגיית הפריים טיים שהכרח מושפעת מאורך המהדורות. "יש ילדים, יש בני נוער מול המסך והם אמורים להמתין עד השעה 21:30 בערב, לסיום החדשות. הפריים טיים מתחיל מאוחר ותוכניות הדרמה שמשובצות בפריים השני נדחקות גם הן ואז היקפי הצפייה נמוכים וגופי השידור בוכים שהם לא רווחיים", אומר גורם בשוק השידורים.

גורמים נוספים טוענים כי האסטרטגיה של ערוץ 10, כרזה וצנוע במיוחד שעומדת מאחורי הארכת המהדורות עלולה לפגוע בסופו של דבר בצופים שלא יקבלו תמהיל תוכניות מגוון כמצופה מברודקסט. מנגד, אנשי הערוץ לא ימהרו להיכנע וכבר הקדימו להאשים את מקבלי ההחלטה בפוליטיזציה ו"סתימת פיות". הטענות הללו, קל לנחש, יחזרו וישמעו וביתר שאת, גם בתדרוכים שייתנו, ולמעשה נותנים כבר כעת בכירי הערוץ לתקשורת.

לא רק ברשות השנייה לא תומכים בהארכת מהדורת החדשות. מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס שהתבטא בהזדמנויות שונות בנושא, הודה שהארכת המהדורה מתבקשת מול התחרות עם חדשות 10. לפני כחודש, במסגרת פרויקט "מנכ"לים על הבר", אמר וייס שלרוב אינו שמח על כך שהמהדורות כל כך ארוכות. וייס אף השיק פינה בתום המהדורה שבה מובא תקציר בן 120 שניות. לפני כחודש, כאשר הושקה הפינה, ציינה המגישה יונית לוי כי המהדורות "ארוכות ועמוסות".

אבל וייס בוודאי לא מתכוון למצמץ ראשון, לקצר את המהדורה ולשלוח את הצופים למהדורה המתחרה. מי שתנהל את המלחמה מול הערוץ תהיה היו"רית שחתומה על ההישג הגדול ביותר שלו: רישיון שידורים ל-15 שנה, לאחר שהפחיתה את מחויבויות התוכן ב-150 מיליון שקלים לשנה והורידה את הערבויות ביותר מ-100 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully