וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים לכחלון: רואים בך אחראי לפגיעה בפרנסתנו

12.1.2016 / 12:38

יממה לאחר שהפגינו מול ביתו של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, פנו ארגוני היוצרים לשר האוצר בבקשה לפגישה דחופה. לטענתם, פילבר הפנה את האחריות לאוצר שאינו משחרר כספים לצורך הפקות בשידור הציבורי

הפגנת יוצרים. באדיבות המצולמים
המפגינים עם שלמה פילבר/באדיבות המצולמים
"הוראות החקיקה בדבר קיומה של יצירה מקורית בשידור הציבורי אינן מתקיימות, בין בפרשנות כזו ובין בפרשנות אחרת בפועל משרדי הממשלה ופקידיה מייבשים את היצירה המקורית ויחד איתה את השידור הציבורי"

ארגוני היוצרים ממשיכים במאבקם על הפקות מקור בשידור הציבורי. כיממה לאחר שהפגינו מול ביתו של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, פנו היוצרים אל שר האוצר משה כחלון בבקשה לקיים פגישה דחופה בנושא והאשימו אותו באי עמידה בדרישות החוק.

הפנייה לכחלון נעשתה על רקע עצירת התקציבים מצד משרד האוצר שנועדו לאפשר הפקות שאמורות לשמש את שידורי תאגיד הציבורי החדש. לפני כחודשיים גויס לתאגיד עמיר מאורי כיועץ חיצוני לבחירה וקידום הפקות המקור, לאחר ששימש באותו תפקיד בשנה האחרונה ברשות השידור. בתאגיד התכוונו להפשיר בשלב הראשון חמש סדרות דרמה בהיקף כספי של כ-40 מיליון שקלים, לאחר שאושרו על ידי רשות השידור. ואולם, משרד האוצר אינו מזרים את הכספים לצורך ההפקות. בנוסף, רשות השידור הייתה אמורה להשקיע כ-150 מיליון שקלים בהפקות מקור במהלך השנתיים האחרונות, אולם השקיעה עשרות מיליונים בלבד.

לנוכח הדברים דורשים ארגוני היוצרים בהם התסריטאים, היוצרים הדוקומנטריים, הבמאים, המפיקים והעורכים, פגישה דחופה עם השר כחלון."הוראות החקיקה בדבר קיומה של יצירה מקורית בשידור הציבורי אינן מתקיימות, בין בפרשנות כזו ובין בפרשנות אחרת בפועל משרדי הממשלה ופקידיה מייבשים את היצירה המקורית ויחד איתה את השידור הציבורי", טוענים היוצרים בפנייתם לשר האוצר. "חודשים ארוכים של דיונים ופגישות עם פקידי משרדך ועם המנכ"לים השונים לא מועילים. הבטחות חוזרות ונשנות הניתנות על ידיהם לא מועילות".

היוצרים ציינו במכתבם כי במהלך ההפגנה מול ביתו של פילבר, הוא יצא מביתו, שוחח עמם וטען כי האחריות מוטלת על משרד האוצר. "כבוד שר האוצר, אנו לא נעמוד מנגד בשעה שכשלים בירוקרטיים/פוליטיים מביאים לכלייתו של השידור הציבורי. מאסנו בניסיונות לפנות מפקיד אחד למשנהו, המפנים אותנו לפקיד אחר. אנו רואים בך האחראי למצב שנוצר, אנו רואים בך אחראי על הפגיעה החמורה והמתמשכת בפרנסתם של חברי האיגודים בשמם אנו פועלים, אנו רואים בך אחראי להפרת חוקי השידור הציבורי".

בתוך כך דיווחה היום ועדת המעקב של מועצת העיתונות בהליך הקמת התאגיד כי חברי הועדה נפגשו עם המנהל המיוחד לפירוק, ברי בר ציון, ועם מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ ומדבריהם עולה כי המעבר לשידור על ידי התאגיד החדש אינו קרוב.

הוועדה דיווחה כי "קובלנץ אמר כי מצבו של תאגיד השידור הציבורי מצוין פרט לשלוש בעיות: 'אין לי מאיפה לשדר, אין לי כוח אדם ואין לי תוכן שידור'". לדבריו התאגיד החדש יוכל לשדר תכניות דרמה או תכניות דוקומנטריות רק ב-2019.
חברי הוועדה, הכוללים את חיים שיבי, משה רונן, דניאל מילוא, ישעיהו קומורניק ואלעד מן, הציעו "להגביר את השקיפות בכל הקשור לתהליך קבלת ההחלטות על המשך תעסוקתם של עיתונאים ברשות ובתאגיד ולמנוע תקופת מעבר של נפילה והדממת שידור בין רשות לתאגיד – בשל העדר תכנים ראויים לשידור בין תום פעולת הרשות לתחילת שידורי התאגיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully