וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: החיסיון העיתונאי חל גם על המידע

12.1.2016 / 14:55

בעקבות דרישת המשטרה לקבל קטעים שלא שודרו מתוך הראיון של גיא פלג ב"אולפן שישי" עם עינת הראל המואשמת בסרסרות והלבנת הון בעשרות מיליוני שקלים, הכריע בית המשפט לטובת חדשות 2 וקבע כי החסיון העיתונאי חל לא רק על זהות המקור

גיא פלג. ברני ארדוב
גיא פלג/ברני ארדוב

בעקבות כתבה של גיא פלג, קבע בית משפט השלום בתל אביב בהחלטה תקדימית, כי החיסיון העיתונאי חל גם על תוכן מידע שנאסף על ידי עיתונאי במהלך עבודתו ולא רק על זהות מקור מידע.

לפני כחמישה חודשים שודר במהדורת "אולפן שישי" של חדשות 2, ראיון שערך כתב המשפט גיא פלג עם עינת הראל, שכונתה "המאדאם של תל אביב" והמואשמת בעבירות של סרסרות לזנות והלבנת הון בעשרות מיליוני שקלים. בעקבות הראיון דרשה המשטרה לקבל את הקטעים שלא שודרו בכתבה, ואף קיבלה במעמד צד אחד צו המורה לחברת החדשות למסור את החומרים.

חברת החדשות פנתה באמצעות עורכי הדין ד"ר ישגב נקדימון ודקלה בירן, לבית המשפט בבקשה לבטל את הצו בנימוק כי מדובר בהפרה של החיסיון העיתונאי. השופט ירון גת קיבל את עמדתה של חברת החדשות וקבע כי חל חיסיון עיתונאי גם על מידע שנאסף על ידי עיתונאי במסגרת עבודתו ולא פורסם. השופט קבע כי "חיובו של עיתונאי למסור מידע לרשויות החקירה, בנימוק שהדבר נדרש לצורך חקירה משטרתית, פוגע בעצמאותו של העיתונאי ובאופן שבו העיתונות נתפסת בעיני הציבור, והופכת את העיתונאי למעין 'קבלן משנה' של המשטרה, דבר שעלול להביא לחוסר אמון מצד הציבור כלפי התקשורת ולחוסר שיתוף פעולה עמה".

עוד נקבע בהחלטה, כי המשטרה הגישה כתב אישום נגד הראל ולכן יש בידיה מספיק ראיות. "גילוי המידע החסוי הקיים בידי המבקשת אינו חיוני ונחוץ לעשיית צדק, שכן לא ניתן לומר שאין אפשרות אחרת לעשות משפט צדק ללא קבלת המידע". קבע השופט גת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully