וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש ברשות השידור: מסרבים לשתף פעולה עם התאגיד? עבירה משמעתית

13.1.2016 / 14:02

באגודת העיתונאים טוענים כי נציגי רשות השידור איימו על עובדי הרשות כי אם ימשיכו לקיים את ההוראות שניתנו להם, הם יועמדו לדין משמעתי. במקביל, בעוד הליכי הפירוק בעיצומם, לוואלה ברנז'ה נודע כי ברשות מבקשים לגייס עובדים לתפקידים שונים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאן הולכים? רשות השידור/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוסר הבהירות ברשות השידור מתגבר. במקביל להליך הפירוק ועידוד העובדים לפרוש מתפקידם, פורסמו בימים האחרונים קולות קוראים לגיוס עובדים לצורך המשך השידורים. לוואלה ברנז'ה נודע כי ברשות מבקשים לגייס עובדים לתפקידי אחראי תשדירי שירות וחסויות, רכז פרטים לשידור, אחראי ללוח שידורי הלילה ומנהל מדור בינוי אפסנאות ומשק. גיוס העובדים נעשה בשלב זה מתוך הרשות. עוד נודע כי בימים הקרובים צפויים להיבחר עובדים לתפקידים שונים, בתחום הבימוי והצילום.

על פי החוק, תאגיד השידור הציבורי החדש אמור להתחיל את פעילותו ב-1 באפריל, אלא שבינתיים התאגיד סובל ממחסור במקום, כוח אדם ותוכן. התאגיד סובל גם מחוסר שיתוף פעולה עם עובדי הרשות. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, ועד עיתונות והפקה בטלוויזיה ואגודת העיתונאים הורו לעובדים שלא לשתף פעולה עם אנשי התאגיד. לטענת האגודה נשמעו איומים כלפי עובדים שסירבו לשתף פעולה עם התאגיד.כמו כן, טענו גורמים ברשות עובדי הארכיון שסירבו לשתף פעולה זומנו לשימוע.

במכתב ששלחה היום האגודה בירושלים, באמצעות היועציה המשפטיים, למפרק פרופ' דוד האן, צויין כי "לתדהמתה המוחלטת של מרשתנו התברר לה כי בימים האחרונים איימו נציגי רשות השידור על עובדי הרשות, שפעלו בהתאם להנחיות הוועד ומרשתנו, כי אם ימשיכו לקיים את ההוראות שניתנו להם, הם יועמדו לדין משמעתי ונחזור - לשיטת רשות השידור פעולה של עובד, שנעשתה בהתאם להוראות הוועד והארגון היציג, מהווה עבירה משמעתית".

עורכי הדין הוסיפו כי "מדובר בהתנהגות חמורה ביותר, הפוגעת בזכויות העובדים ובעבודה המאורגנת ברשות השידור". בסיום מכתבם הוסיפו כי האן מוזמן לפנות לבית המשפט, אך שלא "יטיל חיתתו על עובדים בודדים, שממילא עלולים למצוא עצמם ללא מקום עבודה בחודשים הקרובים".

לא התקבלה תגובת רשות השידור. תגובתו של המפרק טרם התקיימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully