וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפשר להסביר לקוראים את הכלכלה של העיתון"

17.1.2016 / 16:15

הבוקר הודיע עיתון הארץ לקוראיו כי בעקבות ירידה בהכנסות מפרסום בשנה החולפת, החל מהחודש הבא הקוראים ישלמו יותר. עמוס שוקן מסביר לוואלה ברנז'ה מה עומד מאחורי הצעד החריג

עמוס שוקן. ראובן קסטרו
עמוס שוקן/ראובן קסטרו

זה לא סוד שהפרסום בעיתונות הכתובה מתכווץ. אלא שהבוקר (ראשון) בהודעה יוצאת דופן, בעיתון הארץ הסבירו לקוראים כי בשל הירידה בהכנסות מפרסום - הקוראים ישלמו יותר עבור ההעיתון.

"בשל הירידה נמשכת בהכנסות העיתון מפרסום (ירידה של 6% בין 2013 ל-2014 וירידה נוספת של 4% בין 2014 ל-2015), אנו נאלצים לצערנו להעלות את מחיר העיתון, וזאת בנוסף לצעדי התייעלות שנקטנו", נכתב בהודעה בולטת שפורסמה בעמוד הראשון, מעל הכותרת הראשית.

וכך, החל מהחודש הבא ישלמו הקוראים עבור המנוי החודשי עשרה שקלים יותר, בסך הכל 290 שקלים. בימי חול יעלה המחיר בכחצי שקל והקוראים ישלמו 13.5 שקלים. גם בסוף השבוע יעלה המחיר בחצי שקל ויעמוד על 22.5 שקלים. זאת, במקביל להקטנת הוצאות התפעול שבשנתיים האחרונות ירדו בכ-5%.

הירידה בהכנסות מפרסום אינה נחלת הארץ בלבד. על פי נתוני סיכום השנה של יפעת בקרת פרסום בשיתוף איגוד השיווק, הפרסום בעיתונות צנח בשנה החולפת ב-9% - מה שמעלה את השאלה האם שאר העיתונים יילכו בעקבותיו. היקף הפרסום ירד גם בטלוויזיה, בשיעור של כ-6%, ואילו באינטרנט ובדיגיטל הוא זינק בכ-24%.

"אני חשבתי שאנחנו צריכים לתת לקוראים הסבר למה אנחנו עושים את הצעד הזה", אומר מו"ל העיתון עמוס שוקן בשיחה עם וואלה ברנז'ה, "אפשר להודיע שהמחיר עולה ואפשר להסביר לקוראים את הכלכלה של העיתון". ומה בנוגע לגזרת הדיגיטל? שוקן משיב: "זה מתקדם, מספר המנויים שם גדל, אבל עדיין אי אפשר לקיים עיתון מהכנסות של דיגיטל, לא אצלנו ולא בניו יורק טיימס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully