וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועמ"ש מזהיר: חשיפת קטינים המעורבים בפיגועים תגרור ענישה

19.1.2016 / 12:18

במכתב ששלח עו"ד רז נזרי לנשיאת מועצת העיתונות והיועצים המשפטיים של השב"כ והמשטרה ואשר הגיע לידי וואלה ברנז'ה, איים המשנה ליועמ"ש כי ייפתחו חקירות נגד כלי תקשורת אם אלו ימשיכו לחשוף קטינים המעורבים באירועי טרור

חיילים היום בצומת גוש עציון לאחר פיגוע בדקירה. AP
חיילים היום בצומת גוש עציון לאחר פיגוע בדקירה/AP

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד רז נזרי, מזהיר כי פרסום שמותיהם של קטינים המעורבים בפיגועים יביא לפתיחת חקירה פלילית נגד כלי התקשורת ובעקבותיה אף למאסר של שנה או קנס של יותר מ-200 אלף שקלים.

עו"ד נזרי פנה במכתב ליועצים המשפטיים של השב"כ והמשטרה ולנשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר והורה להקפיד על האיסור חשיפת קטינים.

התייחסותו של המשנה ליועמ"ש נעשתה בעקבות הפנייה של האגודה לזכויות האזרח למועצת העיתונות וליועץ המשפטי לממשלה, לאחר שורה של אירועים שבהם נחשפו שמותיהם ותמונותיהם של קטינים פלסטינים המעורבים באירועי טרור.

בתחילת נובמבר פנתה עו"ד טל חסין לנשיאת מועצת העיתונות, השופטת דורנר, לאחר חשיפת שמו ותמונתו של הקטין הנאשם בפיגוע בפסגת זאב. אולם, גם לאחר הפנייה לנשיאת מועצת העיתונות לא פסקו הפרסומים שבעקבותיהם פנתה עו"ד חסין ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה.

"הובאו לידיעתי פרסומים אסורים נוספים", ממשיך עו"ד נזרי ומציין את פרסום שמה של הקטינה שהייתה מעורבת בניסיון פיגוע הדקירה ליד קריית ארבע ושמו של הקטין שהיה מעורב בפיגוע בכפר דומא. כמו כן, מציין המשנה ליועמ"ש את פרסום חקירתו של הקטין מהפיגוע בפסגת זאב.

עו"ד נזרי מבהיר כי פרסום שמות הקטינים מהווה עבירה לחוק הנוער, שעונשה הוא שנה מאסר או קנס של יותר מ-200 אלף שקלים. "לעת עתה החליט היועץ המשפטי לממשלה בנסיבות העניין הכוללות שלא לפתוח בחקירה בגין הפרות אלה", מציין עו"ד נזרי, "יחד עם זאת נכון יהיה לחזור ולחדד את הוראות החוק ולהקפיד עליהן. אציין כי ככול שהפרות מעין אלה יחזרו על עצמן לא מן הנמנע שבמקרים הבאים יוחלט לפתוח בחקירה".

יצוין כי בפנייה ליועמ"ש שקדמה למכתבו של עו"ד נזרי, הזכירו באגודה לזכויות האזרח כי במקרה של הקטין מפסגת זאב גם המדינה הפרה את החוק, לאחר שצולם בבית החולים הדסה עין כרם בתגובה להאשמות הרשות הפלסטינית כי הוא נהרג. אולם לסוגיה הזו בחר המשנה ליועמ"ש שלא להתייחס.

עו"ד חסין אמרה בתגובה: "אנו מברכים על כך שקיימת תמימות דעים בינינו לבין היועמ"ש, אולם רק הבוקר, שעות ספורות לאחר מעצר הנער החשוד ברצח בעתניאל, פורסמו שמו ותמונתו בכלי תקשורת שונים. לעשות נו-נו-נו זה נחמד אך לא מספק. על היועמ"ש לפעול נחרצות נגד התופעה, לפני שהיא תשתרש ותהפוך לנורמה, פסולה ובלתי חוקית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully