נושאים חמים

מועצת הכבלים והלוויין פרסמה את דו"ח הקנסות; בחברת הכבלים תקפו

הדו"ח כלל קנס של 1.61 מיליון שקלים שהושת על חברת HOT בדצמבר 2014. בחברה ובשוק השידורים טוענו מנגד כי הנתונים שהופצו כבר אינם רלוונטיים ונועדו להאדיר את המועצה

דוקטור יפעת בן חי- שגב (יח"צ)
בשנת 2016 נזכרים בקנס מ-2014? ד"ר יפעת בן חי-שגב (צילום: יח"צ)

זעם בחברת הכבלים HOT. בעקבות הודעה לעיתונות של המועצה לשידורי הכבלים והלוויין על הקנסות והעיצומים שהוטלו על החברות שבפיקוחה, טוענים גורמים ב-HOT ובשוק התקשורת כי הנתונים שהופצו על ידי המועצה כבר אינם רלוונטיים ונועדו לגרוף כותרות ופרסום על ידי המועצה והעומדת בראשה ד"ר יפעת בן חי-שגב.

הבוקר (שלישי) הפיצה המועצה לשידורי כבלים ולוויין הודעה לעיתונות על הקנסות שהטילה בשנת 2015, אלא שהסיכום התחיל בשנת 2014.

על פי ההודעה של המועצה בין דצמבר 2014 לדצמבר 2015היא הטילה עיצומים כספיים בסך 2.67 מיליון שקלים על חברות שבפיקוחה. הקנס הגבוה ביותר הוטל על חברת HOT ששילמה 1.61 מיליון שקלים בשל כשלים במערך שירות הלקוחות. "יש לציין כי מאז הטלת העיצום שירות הלקוחות של HOT שופר משמעותית וזמני ההמתנה התקצרו דרמטית, מה שעל פניו מעיד על יעילות העיצום", כך נמסר בהודעה.

ב-HOT זעמו על הפרסום, בטענה כי המועצה בחרה לכלול בסיכום את החודש האחרון של 2014 רק משום שהוא הקפיץ באופן משמעותי את סכום הקנסות, בפרט אלו שהוטלו על חברת הכבלים. הסיבה, כך טוענים גורמים בשוק השידורים, הוא כדי שהמועצה והעומדת בראשה יגרפו כותרות.

"זה נכון שבדצמבר הוטל קנס על הוט של 1.61 מיליון שקלים, אבל בשנת 2015 HOT עברה שינוי משמעותי בכל מה שקשור לשירות ולא הוטלו עלינו קנסות, התלונות ירדו ביותר מ-50 אחוזים, גם בבדיקות שנערכות על ידי כלי תקשורת מצביעים על שיפור זמני ההמתנה. למה סיכום השנה לא נעשה מחודש ינואר ועד ינואר?", טוען גורם בחברת הכבלים, "ברגע שמוצאים את חודש דצמבר ואת הקנס ש-HOT קיבלה כל הדו"ח משתנה והקנסות יורדים באופן משמעותי ונשארים רק עם קנסות על הפרות לערוצים".

מחברת HOT נמסר לוואלה ברנז'ה בתגובה: "אנו גאים לתת ללקוחותינו שירות עם זמני מענה מהטובים בשוק התקשורת. תמוה, כי בשנת 2016 בוחרת המועצה לעסוק בעיצום כספי שהוטל בשנת 2014, יש להניח כי זו דרכה של המועצה לברך את HOT על המהפך בשירות".

יצוין כי מלבד חברת הכבלים, עיצומים נוספים הוטלו, בין השאר, בשל שידור אירוע ספורט מורכז בערוץ בתשלום, אי הנגשת השידורים לכבדי שמיעה ושידור פרסומות שלא על פי הכללים.

כך, למשל, על ערוץ מורשת (ערוץ 20) הוטלו עיצומים כספיים בסכום כולל של 252,000 שקלים בשל הפרות של כללי רישיונו – שידור עצרת בחירות ושידור מבזקי חדשות בניגוד לתנאי הרישיון שקיבל.

על חברת צ'רלטון, המחזיקה בערוצי ספורט 1 וספורט 2, הוטל קנס בסכום של 201,600 שקלים בשל שידור בערוץ בתשלום של שני משחקי כדורגל למרות שהיה עליהם להיות משודרים בערוץ ללא תשלום. גם על ערוץ הידברות (ערוץ 97) הוטל קנס. הערוץ נדרש לשלם 201,600 שקלים בשל שידור פרסומות בניגוד לחוק התקשורת האוסר שידור פרסומות בכבלים ובלוויין.