וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע להודעה על סגירת אל ג'זירה ארה"ב; מספר המפוטרים יעמוד על 700

וואלה! ברנז'ה

22.1.2016 / 10:13

ההודעה על החלטת דירקטוריון אל ג'זירה בשבוע שעבר לסגור את הערוץ בארה"ב לא הפתיעה מומחי מדיה אמריקאים, אבל כן הפתיעה את 700 העובדים שיפוטרו. ובתוך כך מסתבר שלמרות הסגירה הרשת לא מוותרת לחלוטין על הנוכחות במדינה

משרדי אל-ג'זירה. ניו יורק. רויטרס
משרדי אל-ג'זירה. ניו יורק/רויטרס
בתוך כך, מסתבר כעת, כי החברה לא מתכוונת לוותר לחלוטין על דריסת הרגל שלה בשוק החדשות האמריקאי. ערוץ הטלוויזיה ייסגר אמנם לחלוטין, אולם בכוונת החברה "להגדיל את השירותים הדיגיטליים הבינלאומיים שלה בארצות הברית"

שבוע מאז הודיעה במפתיע רשת אל-ג'זירה כי היא סוגרת את השלוחה האמריקאית שלה בסוף חודש אפריל, וכעת מתבררים ממדי האפקט הישיר: לא פחות מ-700 עיתונאים ועובדי הפקה צפויים לאבד את מקום עבודתם וייאלצו כעת להיפלט חזרה לשוק העבודה, ומקורות מסוימים מדווחים שהמספר אף מגיע ל-800 עובדים. כמו כדי להדגיש את ממדי הייאוש, היה השבוע מי שהפנה להודעת דובר הרשת עם השקתה בארצות הברית לפני קצת יותר משנתיים. "נראה כי אנחנו היחידים במשק שמגייסים עובדים", הוא אמר, ואישר אז כי הרשת קיבלה יותר מ-12 אלף קורות חיים של מועמדים שביקשו להתחרות על המשרות החדשות שנפתחו.

ההודעה של אל-ג'זירה על ההחלטה לסגור באופן כמעט מידי את ערוץ הטלוויזיה שלה בארצות הברית הגיעה אמנם בהפתעה, אבל עבור מומחי המדיה בארצות הברית היא לא היוותה הפתעה של ממש. מאז שנכנסה לשוק החדשות האמריקאי כשלה הרשת בניסיון להתחרות בענקי החדשות האמריקאים, ובראשם רשתות MSNBC, פוקס-ניוז ו-CNN והחדשות המקומיות. מספר הצופים שלה בשעת השיא עמד על בין 30 ל-40 אלף איש בלבד, וההכנסות מפרסומות היו נמוכות בהתאם.

מנכ"ל הערוץ, אל אנסטי, כתב לעובדים כי החלטת הדירקטוריון לסגור את הערוץ נובעת מההבנה כי המודל העסקי של אל-ג'זירה לא צלח את שוק המדיה האמריקאי. "יש לי הערכה רבה למחויבות הבלתי מתפשרת ולעבודה הנהדרת של הצוות שלנו, שעשה עיתונות מצוינת", כתב אנסטי, "ההישגים שלנו בשנתיים וחצי האחרונות צריכים להוות מקור גאווה גדול לכולם. ההחלטה לסגור אינה נובעת מכך שהערוץ לא עשה עבודה מצוינת". היו מי שתלו את הכישלון בחשדנות של הקהל האמריקאי כלפי ערוץ טלוויזיה בעל שם ערבי, על אחת כמה וכמה כזה שלא הצליח להשתחרר מהמוניטין האנטי-מערבי והמוטה לעיתים שדבק בו.

ברקע: המחיר לחבית נפט צולל

אולם מקורות המימון של אל-ג'זירה, כידוע, הם עסקיה של משפחת המלוכה הקטארית הנשענת על מחירי הנפט - ואלה צנחו החודש אל מתחת ל-30 דולר לחבית, המחיר הנמוך ביותר ב-12 השנים האחרונות. כאשר החברה רכשה בשנת 2013 את הערוץ האמריקאי "Current TV" שעליו נבנתה הרשה האמריקאית ועבורו שילמה 500 מיליון דולר - מחירה של חבית נפט עמד על יותר מ-90 דולרים. מקור במטה החברה בדוחא אמר לרשת CNN כי הקבוצה תבצע גם קיצוצים רוחביים, ואלה עלולים להסתכם בסגירה של אלפי משרות ברחבי העולם.

בתוך כך, מסתבר כעת, כי החברה לא מתכוונת לוותר לחלוטין על דריסת הרגל שלה בשוק החדשות האמריקאי. ערוץ הטלוויזיה ייסגר אמנם לחלוטין, אולם בכוונת החברה "להגדיל את השירותים הדיגיטליים הבינלאומיים שלה בארצות הברית", כך לפי המזכר שנשלח לעובדים, וצוין בו כי פרטים נוספים על כך יפורסמו בעתיד הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully