וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמינר אתי בנושא ערד ניר, בנימין נתניהו והכת האסורה

24.1.2016 / 17:02

בשבוע האחרון דיווח בביקורתיות עורך חדשות החוץ בחדשות 2 פעמיים על נציגי כת איסלמיסטית ואנטישמית שביקרו בכנסת ונפגשו עם רה"מ. מה שניר לא ציין הוא ששבוע לפני הוא השתתף בסמינר לצד חברי אותה כת בדיוק. ניר: "אני לא רה"מ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערד ניר מדווח על המפגש במהדורה המרכזית/מערכת וואלה!, צילום מסך
seperator

ערד ניר דיווח על פגישה בכנסת בין רה"מ בנימין נתניהו, לבין נציגי כת איסלמיסטית טורקית מכחישת שואה. אלא שבדיקת וואלה ברנז'ה מגלה כי ניר עצמו השתתף בסמינר שבו לקחו חלק גם נציגי הכת השנויה במחלוקת, כשבוע בלבד לפני הדיווח בחדשות.

לפני שבוע דיווח ניר במהדורת החדשות המרכזית על ביקורם של נציגי הכת בכנסת, שהצטלמו בין היתר עם רה"מ בנימין נתניהו, השרים בוגי יעלון, מירי רגב ויובל שטייניץ וחברי כנסת נוספים. באייטם שנפתח בשאלתו של המגיש דני קושמרו מדוע ראש הממשלה נפגש עם נציגי הכת, הסביר ניר כי בראש הכת עומד עדנן אוקטר, שנאשם בניצול מיני ושימוש וסחר בסמים וכי הליגה נגד השמצה מכנה את הכת אנטישמית.

ניר חזר על הדיווח גם בתוכנית "סדר עולמי", ביום שבת האחרון. גם הפעם סיפר ניר על הפגישה במסדרונות הכנסת בין רה"מ לבין נציגי הכת הטורקית שמוגדרת כאנטישמית ומכחישת שואה. ניר הוסיף כי מי שליווה את המבקרים הוא יהודה גליק מנאמני הר הבית וגם הפעם את דבריו ליוו התמונות של נציגי הכת עם כמה מהשרים והח"כים הבולטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערד ניר חוזר על החדשות בסיכום עולמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניר: "אני יכול להיפגש ולשוחח עם כל אדם"

"זה בפירוש לא נכון, הם לא שונאי ישראל, הם נקראים האגודה לתרבות השלום והפיוס", הוא מסביר. "ערד הוא מומחה לטורקיה והוא יודע שזה לא גוף בעל השפעה כל כך גדולה ושהם אינם שונאי ישראל ואנטישמים"

ואולם, ניר לא הזכיר כי כשבוע לפני שדיווח על נציגי הכת הם השתתפו באותו סמינר שבו לקח חלק, יחד עם אנשי אקדמיה ותקשורת נוספים. אל הסמינר שהתקיים ב-10 ו-11 בינואר במכללה האקדמית הדסה בירושלים ועסק בתקשורת במשבר, חירום וסיכונים במאה ה-21, הגיעו מלבד האורחים מטורקיה גם פרופ' מרדכי קרמניצר מהמכון ישראלי לדמוקרטיה, עו"ד דורי אלמגור מהרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, נשיאת מועצת העיתונות השופטת דליה דורנר והפרשן המשפטי פרופ' משה נגבי.

גם יוזם הסמינר, ראש מסלול דיפלומטיה ציבורית בחוג לפוליטיקה ולתקשורת המכללת הדסה, פרופ' דב שנער, לא ממש מבין את הביקורת של ניר. "זה בפירוש לא נכון, הם לא שונאי ישראל, הם נקראים האגודה לתרבות השלום והפיוס", הוא מסביר. "ערד הוא מומחה לטורקיה והוא יודע שזה לא גוף בעל השפעה כל כך גדולה ושהם אינם שונאי ישראל ואנטישמים".

ערד, אם הכת נוראית כל כך, מדוע השתתפת איתה בסמינר?

"סירבתי להצטלם עם נציגי הכת והם גם הציעו לראיין אותי בערוץ הטלוויזיה ההזוי שלהם, גם לזה סירבתי בנימוס. לא הסתרתי דבר, אני יכול להיפגש ולשוחח עם כל אדם, אני יכול לראיין את אסד או את חמינאי ואנשים שראש הממשלה אינו יכול לשוחח עמם. אני לא ראש ממשלה וראש ממשלה צריך לנהוג אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully