וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע השיכנועים עבד: נדחה המכרז לערוץ הכנסת

24.1.2016 / 16:08

מועצת הכבלים והלוויין אמנם קבעה כי המכרז לערוץ הכנסת ייצא כבר בחודש הקרוב, אולם בבית הנבחרים לא הפסיקו ללחוץ ולבקש דחייה לצורך שינוי חקיקה. בסופו של דבר יידחה המכרז על הערוץ שאותו מפעילה חדשות 2 ובו חושקים גם ערוצים 10 ו-20

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערוצים 20 ו-10 ייאלצו להמתין חצי שנה נוספת עם ההסתערות על ערוץ הכנסת. בעקבות הלחצים שהפעילו בכנסת, כולל מצד מנכ"ל המשכן, החליטה מועצת הכבלים ולוויין לדחות את המכרז לערוץ שתוכנן לחודש הבא בכחצי שנה.

ערוץ הכנסת מופעל על ידי חברת חדשות 2, תמורת כ-20 מיליון שקלים שאותם מממנת הכנסת. אולם לאחר כעשור מסתיימת תקופת הרישיון שקיבלה חברת חדשות 2 והערוץ אמור לצאת למכרז. אלא שבמקביל הקים יו"ר הכנסת ועדה מיוחדת בראשות השופטת בדימוס שרה פריש. בעקבות הקמת הוועדה, פנה מנכ"ל הכנסת רונן פלוט למועצת הכבלים והלוויין בבקשה לדחות את המכרז. מנגד, ערוצים 10 ו-20 שמתכוונים להתמודד בו, הביעו את התנגדותם לדחייתו. המועצה קיבלה את טיעוניהם של המתנגדים והחליטה לצאת במכרז ללא דחייה.

פלוט המשיך להתעקש וכפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, הופיע ביום חמישי האחרון בפני המועצה. הוא הסביר כי ייתכן והוועדה תמליץ גם על שינוי בתקציב ושינויים נוספים שידרשו שינויי חקיקה ושינוי של תנאי המכרז המנוסח בימים אלה על ידי הצוות המקצועי של המועצה. פלוט התחייב שכבר בתחילת פברואר יוגשו מסקנות הוועדה.

בסופו של דבר החליטה המועצה להיענות לבקשת הכנסת ולדחות את המכרז בשישה חודשים לכל היותר, בשל הצורך המסתמן בתיקוני חקיקה בעקבות מסקנות הוועדה המיוחדת. בתוך כך, צוות תיאום משותף לכנסת ולמועצה לשידורי כבלים ולווין יחל בהכנת המכרז החל מהחודש הבא.

במועצה הדגישו כי לא תאושר דחייה נוספת, וכי אם לא יבוצעו תיקונים בזמן ההארכה, יפורסם מכרז חדש בהתאם למתווה החוקי הקיים. כעת על פי לוח הזמנים המסתמן, המפעיל הבא של ערוץ הכנסת יחל בשידוריו ב-1.5.2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully