וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המלצות ועדת פילבר - גזר דין מוות ליצירה הישראלית"

25.1.2016 / 17:46

בזמן שאירגוני היוצרים נאבקים בגזרת השידור הציבורי, נפתחה חזית חדשה: ועדת פילבר ממליצה להפחית את מחויבויות התוכן ולוותר על השקעה בקולנוע ועל נאותות הפקה. יו"ר איגוד התסריטאים לוואלה ברנז'ה: "היצירה תהפוך לבת ערובה של משרדי הממשלה"

הפגנת יוצרים. באדיבות המצולמים
עמית ליאור בהפגנה מול ביתו של שלמה פילבר/באדיבות המצולמים

"אנחנו מזועזעים עמוקות מהמלצות דו"ח הביניים של ועדת פילבר. הדברים מהווים לא פחות מניסיון לחסל את היצירה המקורית בישראל בעבור שררת ההון ופגיעה של ממש בפלורליזם ובחופש הדעות בישראל", כך אומר לוואלה ברנז'ה יו"ר איגוד התסריטאים עמית ליאור.

ארגוני היוצרים, שבימים אלו מנהלים מאבק בגזרת רשות השידור ותאגיד השידור הציבורי, גילו הבוקר (שני) כי על פי המלצות ועדת פילבר, ההשקעה בהפקות מקור תפחת בהדרגתיות. מחויבות תוכן המוטלות על חברות הכבלים והלוויין וערוצי הברודקסט יופחתו בעשרות מיליוני שקלים, בהתבסס על כך שבגוף השידור הציבורי החדש יושקעו יותר כספים להפקות מקור. אלא שהיוצרים, למודי ניסיון מר עם השידור הציבורי חוששים מקריסת הענף. גם ההמלצה לבחון ביטול הפרשה לטובת הפקות קולנוע וביטול נאותות הפקה, מאוד מדאיגה את היוצרים.

"הביטול הכמעט מוחלט של מחויבויות התוכן המוטלות על גופי השידור בישראל, יהווה גזר דין מוות על היצירה הישראלית", ממשיך ליאור, "אין להסתמך על השידור הציבורי בישראל תחת חסדיו של משרד האוצר והתקשורת ונכונותם המפוקפקת לאפשר את העברת הכספים הנדרשים על פי חוק. הלוא בימים אלו אנו מנהלים מאבק עיקש לשחרור כספים המחויבים על פי חוק להפקות המקור ברשות השידור. ההמלצות הנוגעות ליצירה המקורית יעבירו כמעט את כלל היצירה המקורית למצב של בת ערובה של משרדי הממשלה".

ליאור מוסיף כי "היעדר קביעה של כללי נאותות הפקה ראויים והפחתת המחויבויות לרכוש הפקות חיצוניות, כך שיתאפשר יצירה ליוצרים, למפיקים ולעובדים של תעשיית היצירה הישראלית תהפוך אותם לעבדים. הם יהיו עבדים של גחמות של משרדי הממשלה ושל אינטרסים פוליטיים. צר לנו שלא ניתנה לנו הזדמנות להביע עמדתנו בפני הוועדה כפי שביקשנו פעם אחר פעם וסורבנו, ייתכן שהיה נחסך המאבק הבלתי נמנע שצפוי לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully