וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאים מאיימים: אם לא יידחה מועד הפעלת התאגיד – נעתור לבג"ץ

26.1.2016 / 11:30

אגודת העיתונאים בתל אביב ופורום היוצרים הדוקומנטריים פנו לשרי התקשורת והאוצר בדרישה לדחות את המועד שנקבע להפעלת תאגיד השידור הציבורי שנקבע ל-31 במרץ בטענה כי אינו ערוך כלל

אלדד קובלנץ. איה אפרים, מערכת וואלה! NEWS
"לא יתקיימו שידורים מלאים". אלדד קובלנץ/מערכת וואלה! NEWS, איה אפרים

אגודת העיתונאים בתל אביב בשיתוף פורום היוצרים הדוקומנטריים מאיימים לעתור לבג"ץ אם לא ידחה יישום חוק התאגיד השידור הציבורי, בטענה כי אינו ערוך לשידורים.

במכתב ששלחו היום (שלישי) הפורום והאגודה באמצעות עו"ד אילן בומבך, נטען כי אמנם על פי החוק התאגיד אמור להתחיל בשידוריו ב-31 במרץ, אולם במצבו הנוכחי הוא אינו ערוך כלל לתחילת שידורים והפעלת שלושה ערוצי טלוויזיה, שידורי רדיו ואינטרנט.

דרישת העיתונאים ויוצרים נשלחה בין היתר לרה"מ ושר התקשורת בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, כונס הנכסים הרשמי של רשות השידור פרופ' דוד האן והמנכ"ל הזמני של התאגיד אלדד קובלנץ, ובה הם מציינים כי קובלנץ עצמו אמר בהזדמנויות שונות במהלך הדיונים בוועדת הכלכלה, כי נדרש זמן רב יותר להקמת התאגיד. "לדברי המנכ"ל הזמני עצמו, לא ניתן להקים את תאגיד השידור החדש לפני חודש יוני 2016 או ספטמבר 2016, וזאת כאשר הוא התייחס רק לתשתית פיזית ולא לגיוס עובדים או נושאים שקשורים לשידור", כך צוין במכתב.

בהמשך נטען כי בדיון שנערך בוועדת הכלכלה לפני חודש התייחס קובלנץ גם לטענות לפיהן התאגיד לא משקיע ביצירה וציין כי התקציב המקורי שניתן לתאגיד השידור הציבורי לשם הקמתו עומד על 350 מיליון שקלים, המיועדים לתשתיות, וכי בהסכם עם האוצר אסור היה להקצות כספים לתוכן.

"גם במכתבו של מר קובלנץ ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, מובהר: ביום תחילת השידורים של התאגיד לא יוכלו להתקיים שידורים מלאים בכל הפלטפורמות", מציין עו"ד בומבך.

עוד נטען כי לא רק מבחינת כוח אדם ותכנים התאגיד אינו ערוך, אלא גם מבחינת מיקום שכן טרם נמצא המקום שממנו ייוכל לפעול. "בניגוד מפורש לחוק, וחרף סעיף הקובע פיטורין לאלתר של עובדי רשות השידור ביום התחילה, עולה כי המדינה לא נערכה כלל על מנת להפעיל את תאגיד השידור הישראלי", נטען במכתב ובהמשך צוין: "אין כל אפשרות לתאגיד השידור הישראלי להתחיל לשדר ביום התחילה, ולו מהסיבה הפשוטה שככל הנראה לא יהיה מה לשדר ביום התחילה (מעבר לשידורים חוזרים)".

נוכח הדברים דורשים העיתונאים והיוצרים לדחות לאלתר את מועד תחילת החוק "ולא לבזות את השידור הציבורי הישראלי" ומציינים כי אם בעוד שבוע לא יתקבלו החלטות בנוגע לדחיית תחילת הפעלת התאגיד – יעתרו לבג"ץ.

בעניין זה יצוין כי נשקלת האפשרות לדחות את התאגיד לתקופת ביניים של עד כשנה. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, אפשרות עלתה בפגישה בין מנכ"ל משרד התקשורת לבין אנשי התאגיד שהתקיימה לפני פחות משבוע, ובמהלכה נבדקה מוכנותו של התאגיד.

בתוך כך, הודיע היום מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר כי הורה להעביר 60 מיליון שקלים לצורך הפקות מקור לתאגיד. ממשרד התקשורת נמסר כי העברת הכספים נעשתה בהתערבות שר האוצר משה כחלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully