וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הקרדיט - גרסת "פנים אמיתיות"

1.2.2016 / 16:47

מפעילת אתר העוסק בקריסת מערכת הבריאות טוענת כי סייעה בתחקיר ששודר בתוכניתו של אמנון לוי בערוץ 10 ומבלי שניתן לה קרדיט: "התנהגות לא מקצועית, נבזית וניצול". אמנון לוי לוואלה ברנז'ה: "הדברים גובלים בהוצאת דיבה"

אמנון לוי בראיון באולפן וואלה. מערכת וואלה!
"בדקתי את הטענות שלה באופן אישי ובפירוש אין להן בסיס". אמנון לוי/מערכת וואלה!
לטענת בניוביץ'-הופמן היא הפנתה את התחקירנית למספר אנשים שסיפרו על החוויות הקשות שעברו בבתי החולים, לא לפני ששכנעה אותם לשתף פעולה עם התוכנית

למי שייך תחקיר "פנים אמיתיות": הילה בניוביץ'-הופמן טוענת כי סייעה לתחקיר ששודר אמש (ראשון) בתוכניתו של אמנון לוי בערוץ 10, שהעבירה ומבלי שניתן לה קרדיט.

בניוביץ'-הופמן מפעילה את אתר "מכתבים לבריאות" - פרויקט פרסום סיפורים המצביעים על קריסתה של מערכת הבריאות, קיבלה לפני כחודש וחצי פנייה מהתחקירנית של התוכנית בהגשת לוי. לטענת בניוביץ'-הופמן היא הפנתה את התחקירנית למספר אנשים שסיפרו על החוויות הקשות שעברו בבתי החולים, לא לפני ששכנעה אותם לשתף פעולה. היא עצמה אף התבקשה להתראיין, אולם בסופו של דבר הראיון לא יצא לפועל ולדבריה לפני כשבועיים ניתקה עמה התחקירנית את הקשר. אתמול, לאחר ששודר התחקיר שעסק בשאלה באילו בתי חולים התגלה מספר גדול של חיידקים מסוכנים, היא חשה שנוצלה.

"פניתי לאנשים, אמרתי להם שזו ההזדמנות להציף את הבעיה", מספרת בניוביץ'-הופמן, "הם קיבלו סיוע וכיוונים ממני לצורך התחקיר, פרטים על אנשים ושמות של כאלו שיהיו מוכנים להתראיין. בשלב מסוים פנו אליי מערוץ אחר לצורך כתבה דומה, אבל ידעתי שאני מחויבת לתוכנית של אמנון לוי. לני כשבועיים התחקירנית נעלמה ובכל פעם ששאלתי מה הקורה היא התחמקה. האם מה שקרה זו גניבה? לא, כי הם לא לקחו את אותם הסיפורים. האם זו התנהגות לא מקצועית נבזית וניצול? בהחלט כן".

"שתי שניות על המסך היו יכולות לסייע לקדם את הפרויקט החשוב"

לוי לוואלה ברנז'ה: "לא ניצלנו ולא השתמשנו בסיפורים שהיא העבירה. כל מי שעזר לכתבה, ולאחר ששוחחנו עם עשרות אנשים, קיבל קרדיט"

בניוביץ'-הופמן מוסיפה כי לאחר הסיוע שהעניקה לתחקירנית ציפתה שהאתר שהיא מפעילה יזכה לאזכור בכתבתה של טלי פלד קינן. "בסך הכל שתי שניות על המסך היו יכולות לסייע לקדם את הפרויקט החשוב אותו אני עושה בהתנדבות, שיכול לסייע לאנשים רבים", היא אומרת.

לאחר שידור התוכנית החל קרב ציוצים בטוויטר בין בניוביץ'-הופמן לבין אמנון לוי עצמו, שחזר והבהיר שאף סיפור מאלו שהביאה לא פורסם במסגרת התחקיר וכי הטענות שהיא מעלה גובלות בהוצאת דיבה. כמה מהעוקבים שלא הסכימו עם לוי, תקפו אותו וכינו אותו "שמוק" ו"חרא גדול" עם עקיצות על מוצאו מזרחי וגילו.

לוואלה ברנז'ה הסביר לוי כי לצורך התחקיר רואיינו ונבדקו עשרות אנשים וסיפורים, ובסופו של דבר נבחרו הסיפורים והמרואיינים הרלוונטיים שלא כללו את אלו שהעבירה בניוביץ'-הופמן. "לא גנבנו שום דבר, לא ניצלנו ולא השתמשנו בסיפורים שהיא העבירה", אומר לוי, "לאחר ששוחחנו עם עשרות אנשים, כל מי שעזר לכתבה קיבל קרדיט. אני בדקתי את הטענות שלה באופן אישי ובפירוש אין להן בסיס. הדברים גובלים בהוצאת דיבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully