וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על צו הצנזורה שניתן לבלוגר: "מהלך אנטי-דמוקרטי מובהק"

4.2.2016 / 13:08

בעקבות צו הצנזורה שניתן לבלוגר יוסי גורביץ מהבלוג "החברים של ג'ורג'", חה"כ אילן גילאון בפנייה לשר הביטחון, משה יעלון: "אסור שזה יעשה על חשבון החופש העיתונאי, ואי אפשר להחיל צו גורף על כל פוסט הקשור בנושאים צבאיים"

שר הביטחון משה יעלון, חטמ"ר שומרון, 6 באוקטובר 2015. ניב אהרונסון
שר הביטחון משה יעלון, חטמ"ר שומרון, 6 באוקטובר 2015/ניב אהרונסון
ח"כ גילאון: "אסור שזה יעשה על חשבון החופש העיתונאי, ואי אפשר להחיל צו גורף על כל פוסט הקשור בנושאים צבאיים. למה? פשוט כי זה ישתק כל ביקורת ויביא לכך שדברים מהותיים לכלל האזרחים יישארו במחשכים"

צו הצנזורה ובו דרישה להעביר פוסטים לאישור ששלח משרד הביטחון לבלוגר יוסי גורביץ מהבלוג "החברים של ג'ורג'", מעורר מחאה. ח"כ אילן גילאון פנה היום (חמישי) לשר הביטחון, בבקשה לדעת מה הוליד את מה שכינה "דרישה מופרכת" להעביר לאישור כל פוסט ופוסט והאם בלוגרים נוספים קיבלו צו דומה.

אתמול כתב גורביץ בעמוד הפייסבוק שלו כי "הצנזורה הצבאית הודיעה לי הערב שהיא דורשת לראות מראש את הפוסטים והסטטוסים שאני כותב ביחס לצה"ל ולמערכת הבטחון. אין בדעתי לציית לדרישה. המשמעות של הדרישה הזו היא חיסול המדיה החדשה בישראל, שנשמתה היא מהירות התגובה. אני בוחן את הצעדים המשפטיים שזמינים לי.
ספרו לי עוד על הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

גילאון התייחס היום לדברים וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "המהלך הזה של הצנזורה הוא מהלך אנטי-דמוקרטי מובהק. אין ספק שכשמדובר בנושאים צבאיים רגישים צריך לנקוט במשנה זהירות כדי להבטיח שלא יהוו סיכון לאיש חלילה. מאידך, אסור שזה יעשה על חשבון החופש העיתונאי, ואי אפשר להחיל צו גורף על כל פוסט הקשור בנושאים צבאיים. למה? פשוט כי זה ישתק כל ביקורת ויביא לכך שדברים מהותיים לכלל האזרחים יישארו במחשכים".

"חוץ מזה, בואו נדבר על הכלי השחוק הזה שנקרא 'צנזורה' שכבר מזמן הפך לארכאי וחסר תועלת בעולם בו הזרמת המידע בפייסבוק, בטוויטר ובשאר רחבי הרשת עפה בשניות מקצה אחד של העולם לקצה השני. מה שנאסר לפרסום במקום אחד, מתפרסם בשניות במקום אחר, מה שמוליד חרושת שמועות, דיס אינפורמציות וכן הלאה. זה לא מפריע לצנזורה, כפי שאנחנו יודעים היטב (מפרשת אברה מנגיסטו, למשל) להשתמש בצווי איסור פרסום - לפעמים ארוכים וממושכים עד כדי גיחוך".

גילאון פנה גם אל עוקביו בפייסבוק וכתב: "מה אתם יכולים לעשות בינתיים? הצטרפו לאלפי העוקבים אחר הבלוג ועמודי הפייסבוק והטוויטר שלו, חזקו את העיתונות העצמאית והחופשית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully