וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ענת נהגה לומר: 'אני אדעך לאטי ואני אדע זאת'"

7.2.2016 / 13:12

ביום רביעי נפגשה ענת דולב עם הרופאים שהנחיתו עליה את הבשורה הקשה: המחלה הניוונית שעמה התמודדה בשנים האחרונות היא חשוכת מרפא. למרות זאת, דולב התייצבה למחרת באולפן והגישה את תוכניתה היומית. "היא באמת הייתה גדולה מהחיים", סופדים החברים

מערכת וואלה!
"אפילו הרופאים שהיו פוגשים אותה, היו אומרים לה: 'שמענו אותך ברדיו ונשמעת טוב'. היא עצמה אמרה שהרדיו זה המקום היחיד שבו היא מסוגלת לתת את עצמה ב-100 אחוז"

פחות מיממה לאחר שנפגשה עם רופאיה בבית החולים "שיבא" והבינה שלא תוכל לנצח את המחלה הניוונית שאיתה התמודדה בשנים האחרונות, התייצבה ביום חמישי שדרנית רשת ב' ענת דולב באולפן והגישה את תוכניתה היומית "בשלוש עם ענת דולב".

"הפגישה ביום רביעי עם הרופאים הפילה את רוחה. היא הייתה נפולה לגמרי אחרי שהבינה שהמחלה היא חשוכת מרפא, שהיא סופנית", מספר עופר מאיר שהיה חבר קרוב של דולב והגיש פינה קבועה בתוכניתה.

בשנים האחרונות ליווה מאיר מקרוב את דולב, בפרט בשלוש השנים שבה התמודדה עם מחלתה שגרמה להתדרדרות פיזית. "אבל למרות הכל המחלה לא פגעה בקוגניטיביות שלה והיא נהגה לומר: 'אני אדעך לאטי ואני אדע זאת'. עוד כילדה היא אובחנה כמחוננת, היא הייתה חכמה, עמוקה וחדה עד יומה האחרון".

למרות הקשיים, מאחורי המיקרופון איש לא שיער בנפשו מה עובר על דולב, לפעמים גם הרופאים הופתעו. "זה תמיד היה מדהים בכל פעם מחדש האופן שבו היא נשמעה ברדיו, למרות הכל. אפילו הרופאים שהיו פוגשים אותה, היו אומרים לה: 'שמענו אותך ברדיו ונשמעת טוב'", מוסיף מאיר, "היא עצמה אמרה שהרדיו זה המקום היחיד שבו היא מסוגלת לתת את עצמה ב-100 אחוז. כשענת התיישבה מאחורי המיקרופון היא אף פעם לא נשמעה כמו שנשמעה לפני או אחרי השידור".

"מה שהחזיק אותה בשנתיים האחרונות זה המיקרופון וכשהוא נפתח פרחה. היא באמת הייתה גדולה מהחיים", מוסיף
השדרן יואב אביב.

דולב, בת 52 במותה, החלה את דרכה בתקשורת במהלך שירותה הצבאי בגלי צה"ל. לאחר שחרורה הייתה אחת המגישות הבולטות בקול ישראל ובערוץ 1 עם התוכניות "להיט בראש" ו"עד פופ".

"היא הייתה מהמחזור של אברי גלעד וארז טל בגלי צה"ל", מספרת המגישה והעורכת ענת דוידוב שפרשה באחרונה מרשת ב'. "היא הייתה יפה כמו פרח עם גבעול ארוך שהלך והתכופף בגלל המחלה. ביום חמישי הוא עוד שידרה אבל הייתה מיואשת לגמרי אחרי האבחנה שקיבלה, כשהבינה שהמלחמה במחלה היא חסרת סיכוי".

דוידוב ורבים מהעיתונאים והמגישים בקול ישראל העריצו את היכולת של דולב להתעמק, לקרוא כמעט בלי הפסקה, להתכונן באופן מקצועי ומהודק לכל ראיון גם בימים שמצבה הרפואי החמיר. "היא הסתכלה על הדברים אחרת, מהצד היותר שקול והחכם. היא ידעה להביא עומק לראיונות, היה לה ידע נרחב והיא הייתה חכמה בצורה בלתי רגילה. היא גם ידעה להתווכח, ידעה בדיוק על מה היא מדברת ובכל תחום, בספרות, בתנ"ך ובהיסטוריה".

"היא הייתה מבריקה, לא פחות. היא ידעה הכל מהכל, קראה בלי סוף, העמיקה והצליחה להביא קול אחר, אינטילגנטי לרדיו", מוסיף אביב.

"כמה ידע ואינטליגנציה איבד העולם ברגע אחד? כמה חדות מחשבה והומור שנון ברגע אחד", נפרד מדולב העיתונאי והמגיש יואב ואב קרקובסקי והיטיב לתאר את חברתו בפוסט שפרסם בפייסבוק: "ראינו אותך ברגעיך הקשים במסע היומי לאולפן 3. אבל מרגע שפתחת את המיקרופון איש לא חש שמשהו לא בסדר, שמשהו כואב או לא במקום. תמיד מוכנה, תמיד זורחת מול המיקרופון. כשחזרת לעבודה אחרי היעדרות ארוכה חשבתי לעצמי וגם אמרתי לך שהמיקרופון וההופעה מול קהל, גם קהל מאזינים אנונימי, זו התרופה עבורך ואכן חשבתי לעצמי בשנים האחרונות שאת מתחזקת וחוזרת לעצמך. טעיתי. השבועות האחרונים היו רעים. רעים מאוד. היית חלק מחיי חלק בלתי נפרד מהחצר הזו של קול ישראל בתל אביב. כמה סמלי שאת המקום הזה עוד רגע עוזבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully