וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה ל-CBS: נתוני הרייטינג של הסופרבול נמוכים מהשנה שעברה

וואלה! ברנז'ה

9.2.2016 / 8:32

111.9 מיליון צופים צפו בסופרבול ה-50, נתון שלא הציב את המשדר בראש טבלת הרייטינג ההיסטורית. בפייסבוק פרסמו 60 מיליון איש 200 מיליון פוסטים ותגובות בנוגע למשחק, גם פחות משנה שעברה. אז כמה צפו בביונסה ואיזה שיא כן נשבר?

הופעת המחצית: סופרבול 50. GettyImages
בעת הופעות המחצית של קולדפליי, ברונו מארס וביונסה נרשם נתון רייטינג של 50 אחוזים, נמוך יותר מההופעה של קייטי פרי בשנה שעברה שזכתה ל-50.8 אחוזים/GettyImages
מנכ"ל CBS ספורט: "זה תמיד נחמד לקבוע שיא, אבל מטרתנו הייתה להביא כמות עצומה של אנשים לצפות במשחק, וזה מה שעשינו"

הפתעה בתעשיית הטלוויזיה האמריקאית: משדר הסופרבול ה-50 ששודר אתמול ברשת CBS רשם רייטינג של 49 אחוזים ו-share בהיקף של 73 אחוזים, כך על פי נתוני מדד נילסן ונתוני צפייה ראשוניים של השידור החי. הנתונים מציבים את המשדר, אשר הוא באופן מסורתי הנצפה ביותר בארצות הברית מדי שנה, לשלישי הנצפה ביותר בהיסטוריה במדינה מאז החלה המדידה. שיא שכן נשבר הוא מספר פלטפורמות השידור האינטרנטיות בהן נצפה השנה המשחק בסטרימינג - עם מעל ל-4 מיליון משתמשים ייחודיים (יוניקים) - מספר גבוה יותר מאי פעם.

משמעות ה-share היא שהיקף של 73 אחוזים מכלל הטלוויזיות בקרב משקי הבית בארצות הברית אשר פעלו באותה רצועת השידור היו מכוונות על המשחק, אשר מספר הצופים שלו עמד על 111.9 מיליון. המספר טיפס לשיא של 51 אחוזי רייטינג בין השעות 20:00 ל-20:15 בזמן ארצות הברית, אז הוכרע המשחק ודנבר ברונקוס גברה על קרוליינה פנת'רס 10:24, וזכתה באליפות ה-NFL זו הפעם השלישית בתולדותיה.

ההיחלשות בטלוויזיה, לצד ההיחלשות בניו-מדיה

המשדר של שנה שעברה נותר אם כך, ובניגוד לתחזיות, בפסגת שיא הצפייה האמריקאית בטלוויזיה. המשדר משך אליו 114.4 מיליון צופים, עם דירוג רייטינג של 49.7 אחוזים. באשר למשחק השבוע, כיוון שמדובר היה בשידור חי באזורי זמן שונים, צפויים לחלוף כמה ימים עד שיהיו בידי CBS הנתונים המדויקים הסופיים - אולם שבירת שיאי צפייה, ככל הנראה, כבר לא תהיה השנה.

מגמת ההיחלשות הקלה בטלוויזיה מקבילה גם למגמת היחלשות קלה ברשתות החברתיות. לפי נתונים שפרסמה פייסבוק, כ-60 מיליון איש פרסמו 200 מיליון פוסטים ותגובות לפוסטים שנגעו לאליפות ה-NFL. מספר עתק לכל הדעות - אולם אף הוא נמוך במעט מהיקף השיח שנסב סביב המשחק של שנה שעברה. בטוויטר, מדובר היה בנושא החם ביותר של השנה. כצפוי, החלקים הוויראליים ביותר של המופע אשר כיכבו בטוויטר, בטאמבלר, בפייסבוק וביתר הרשתות החברתיות, היו ההופעה של ביונסה, ושירת ההמנון של ליידי גאגא.

נילסן מספקים תובנה מגדרית:

קייטי פרי עקפה את ביונסה

בעת הופעות המחצית של קולדפליי, ברונו מארס וביונסה נרשם נתון רייטינג של 50 אחוזים, נמוך יותר מההופעה של קייטי פרי בשנה שעברה אז נרשמו 50.8 אחוזים. עדיין מדובר בנתון מחצית גבוה יותר משל המשחק בשנת 2014 אז הופיע מארס ורשם רייטינג של 48.6, ויותר משל שנת 2013 אז ביונסה הובילה את ההופעה ומשכה 48.2 אחוזים.

"רייטינג הוא רייטינג, ובשלב הזה של הקריירה שלי אני מנסה לדאוג רק מהדברים שאני יכול לשלוט עליהם", אמר יו"ר CBS ספורט שון מק'מנוס בהתייחסו לנתונים. "הדברים שעליהם אנחנו יכולים לשלוט במהלך המשדר של אתמול יצאו כמעט כפי שאפשר היה לצפות. זה תמיד נחמד לקבוע שיא, אבל מטרתנו הייתה להביא כמות עצומה של אנשים לצפות במשחק, וזה מה שעשינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully