וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת יוגב: הדעה, האחות ו(היעדר) הגילוי הנאות

9.2.2016 / 12:30

יועצו של השר כץ מאשים: "עורכת מדור הדעות של The Marker מגנה על נבחרת הדירקטורים ועל אורי יוגב משום שבחר באחותה לנבחרת". ארלוזורוב: "אחותי התקבלה לנבחרת אבל לא שובצה לאף תפקיד - כך שאין שום ניגוד עניינים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מציעה שהשר כץ יתייחס לגופם של דברים". מירב ארלוזורוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אילן מרסיאנו, יועצו הבכיר של שר הרווחה חיים כץ, תוקף את העיתונאית מירב ארלוזורוב ואומר לוואלה ברנז'ה: "היא סובלת מאתיקה עיתונאית בגובה דשא". אתמול (שני) פרסמה ארלוזורוב, עורכת מדור הדעות ב-The Marker, טור שבו תקפה את השרים ישראל כ"ץ, חיים כץ ומשה כחלון בעקבות המחלוקת סביב נבחרת הדירקטורים והגנה על יו"ר הנבחרת, אולם לא ציינה כי אחותה מיכל התקבלה לנבחרת.

תחת הכותרת "כ"ץ, כץ וכחלון משחיתים את ישראל", ציינה ארלוזורוב כי "נראה שהשרים אינם סבורים שתפקידם הוא לבער את השחיתות - במיוחד אם ביעור כזה מחייב אותם להפסיק למנות את כל האנשים הלא-מתאימים לניהול החברות הממשלתיות".

בהמשך פירטה וכתבה כי "הגוף היחיד בישראל שהסיק מסקנות, ולו גם מינימליות, מפרשות השחיתות בחברות הממשלתיות הוא רשות החברות הממשלתיות, תחת שרביטו של ראש הרשות הנוכחי אורי יוגב". ארלוזורוב הוסיפה כי יוגב "החליט אפוא לנקות את המבנה הניהולי של החברות הממשלתיות, ולהקפיד מעתה על איוש המשרות באנשים בעלי כישורים - להבדיל מבעלי קשרים. לשם כך הקים את נבחרת הדירקטורים".

"רצוי היה שמירב תעשה גילוי נאות בדבר אחותה"

"החיבור ארוך השנים בין אורי יוגב הרגולטור ומירב ארלוזורוב מתנהל בשני מישורים: שניהם דוגלים בחיסול העבודה המאורגנת והמישור השני מתנהל במחשכים ובו פגיעה חמורה באתיקה עיתונאית"

ארלוזורב לא ציינה בשום צורה או אופן כי אחותה, מיכל, הייתה מועמדת לפני כשנה וחצי לתפקיד דירקטורית חברת חשמל במסגרת נבחרת הדירקטורים.

מי שזעם במיוחד בעקבות הדברים הוא מרסיאנו, עיתונאי לשעבר וכיום יועץ בכיר לשר הרווחה חיים כץ: "החיבור ארוך השנים בין אורי יוגב הרגולטור ומירב ארלוזורוב הכתבת מתנהל בשני מישורים: שניהם דוגלים בחיסול העבודה המאורגנת בישראל והמישור השני מתנהל במחשכים ובו פגיעה חמורה באתיקה עיתונאית וחוסר שקיפות. רצוי היה שמירב תעשה גילוי נאות בדבר אחותה שנבחרה להיות חלק בנבחרת הדירקטורים הראויים של יוגב. כמי שהיה עיתונאי שסיקר פוליטיקאים אף פעם לא נתקלתי בחוסר גילוי נאות כל כך מכוער ומן הראוי שמערכת The Marker תעביר את הסיקור למישהו אחר. לעיתונאים רבים יש אג'נדה וזה מבורך אבל כשזו ידועה וברורה. אני מקווה שמירב תפנים את חובת הגילוי הנאות במקרה זה כפי שהיה מבין כל סטודנט לתקשורת בשנה א'".

בתגובה לדברים אמרה לוואלה ברנז'ה ארלוזורוב: "אחותי התקבלה לנבחרת אבל לא שובצה לאף תפקיד - כך שאין שום ניגוד עניינים. אם כבר אפשר היה לחשוד בי שאני אהיה ממאוכזבי הנבחרת ולא להפך. ובכל מקרה הייתי מציעה שהשר כץ יתייחס לגופם של דברים ולא של דוברים. מאחר שאין לו כל תשובה עניינית לביקורת שהטחתי בו, הוא מסיט את הדיון אלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully