וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקשורת נגד ערוץ 20 - היכונו לשלב השימועים

10.2.2016 / 15:43

לא פחות מ-11 התנגדויות, בהן של קשת, ערוץ 10 וחדשות 2 הוגשו למועצת הכבלים והלוויין נגד שינוי תנאי הרישיון של ערוץ 20. מחר יפתח הליך השימוע ובפני המועצה יופיעו נציגי איגוד העורכים שטוענים: הערוץ מאחר ומתחמק מתשלומים ליוצרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחר (חמישי) תפתח המועצה לכבלים ולוויין את החלק הראשון בהליך השימוע שבסופו יוחלט האם לאפשר לערוץ 20 ("מורשת") לשדר 25% מהתכנים שלא יעסקו במורשת.

11 גופי שידור, ארגוני יוצרים ותנועות דתיות וחברתיות מתנגדים לשינוי תנאי הרישיון של הערוץ בהם זכיינית ערוץ 2 קשת וערוץ 24 שבשליטתה, ערוץ 10 וחדשות 2. עיקר טענותיהם מתבססות על החשש שהערוץ יהפוך לברודקסט, ויופלה לטובה מול הערוצים המסחריים וגופי השידור שנתונים למחויבויות ורגולציה שונה.

הראשונים להופיע בפני המועצה, כך נודע לוואלה ברנז'ה, הם דווקא המרכז הרפורמי לדת ומדינה ואיגוד העורכים. המרכז הרפורמי שמנהל מאבק ממושך נגד הערוץ, טוען במכתב שנשלח אל יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ד"ר יפעת בן חי כי הערוץ אינו מייצג את כל הזרמים ביהדות וכי "ההומוגניות בשידורים אינה רק דתית אלא גם פוליטית, במסגרתה שידורי הערוץ מטיפים ללא כחל וסרק להשקפת עולם ימנית".

באיגוד העורכים יביעו את התנגדותם בעקבות טענות על מוסר תשלומים ירוד ליוצרים. לטענת האיגוד, המייצג יותר מ-300 עורכים, ישנן עדויות רבות של יוצרים על איחורים משמעותיים בתשלומים, התחמקויות ממחויבויות לתשלום וניסיונות חוזרים ונשנים להוריד את שכר היוצרים גם לאחר שהוסכם על גובה התשלום.

באיגוד מציעים כי תנאי הרישיון ישונו רק לאחר קביעת תנאים מוגדרים וברורים לתשלום. בין היתר מציע האיגוד כי איחור בתשלום יהווה הפרה בתנאי הרישיון וכי התשלומים יועברו לפי תנאי שוטף פלוס 30.

"קיים חשש כי הידרדרות כלכלית נוספת של הערוץ תביא לירידה משמעותית בנאותות ההפקה ושידור תכנים שאינם עומדים בסטנדרטים ראויים", טוענים באיגוד במכתב שנשלח אל המועצה וממליצים להקים ועדה מיוחדת שתסייע בגיבוש כללים שיקבעו את נאותות ההפקה.

מערוץ 20 נמסר בתגובה לדברים: "מדהים לגלות כי 11 גופים נלחמים לטובת מניעת תחרות בשוק התקשורת, בהובלתם של גופי התקשורת הגדולים. גופים כמו קשת שנלחמה על תיקון רישיון לערוץ המוזיקה רק לפני מספר שבועות וערוץ 10 שרק לפני שנה קיבל הקלות במיליוני דולרים, הם אלו שיוצאים ראשונים נגד ערוץ 20 בצביעות גדולה, וגוררים איתם גופים נוספים שתחרות בשוק התקשורת דווקא טובה להם".

בערוץ 20 הוסיפו כי בכוונתם "להגיש בקשה לרשות השנייה בימים הקרובים, על פי חוק חופש המידע, לקבל את הדוחות בגין נתוני עמידתם של ערוץ 10 וקשת בתנאי הרישיון והזיכיון שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully