וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות ועדת פריש: לבחון בעתיד העברת ערוץ הכנסת לתאגיד

14.2.2016 / 17:48

היום הוגשו המלצות הוועדה שבחנה את ערוץ הכנסת. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, הוועדה ממליצה כי גוף השידור שיזכה במכרז ינהל את התקציב בקופה נפרדת וכן על הגדלת השידורים מהמליאה ומוועדות הכנסת

ועדת ערוץ הכנסת. דוברות הכנסת,
הגשת הדו"ח היום בכנסת/דוברות הכנסת

דו"ח "ועדת פריש" לערוץ הכנסת הוגש היום (ראשון) ליו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, כולל המלצה לבחון את האפשרות שהערוץ יעבור בעתיד לאחריות תאגיד השידור הציבורי. על פי ההמלצות, לאחר שיסתיים המכרז הקרוב, התקף לארבע שנים, תיבחן האפשרות להעביר את הפעלת הערוץ לתאגיד. במידה שהתאגיד עדיין לא יהיה ערוך להפעלת הערוץ יקבל הגוף שיזכה במרכז הארכה בת שנתיים, שלאחריה שוב תיבחן האפשרות להעברת הערוץ לתאגיד.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה, המלצות הדו"ח כוללות את הגדלת מספר השידורים מדיוני הוועדות והמליאה. כמו כן, ממליצה הוועדה לדרוש מבעל הרישיון לקיים מערכת חשבונאית נפרדת לצורך הפעלת ערוץ הכנסת, ללא כל נגיעה לתקציב חברת החדשות המפעילה אותו. בשלב זה הוועדה החליטה לא להתערב בגובה התקציב העומד על 19 מיליון שקלים, והנושא ייבחן על ידי הגורמים המקצועיים בשלבים המתקדמים של המכרז.

עוד ממליצה הוועדה כי הערוץ יישאר בפיקוח מועצת הכבלים והלוויין, אולם בתוספת שני חברים שייבחרו על ידי יו"ר הכנסת ויו"ר האופוזיציה. בנוסף, היא ממליצה להגדיל את מספר התוכניות בערבית ולקבוע בחוק שלא ניתן יהיה לאסור שידורי ועדות הכנסת.

הוועדה הוקמה בספטמבר, לאחר עשור שבו הופעל הערוץ על ידי חברת חדשות 2. בראש הוועדה עמדה השופטת בדימוס שרה פריש, והיא כללה את החברים פרופ' עמית שכטר, ד"ר דינה שקולניק, ד"ר רויטל עמירן, חיים זיסוביץ', צביקה ברוט, יוסי אחימאיר ונפתלי בן סימון. מטעם הכנסת ליוו את הוועדה ראש חטיבת המידע בכנסת, שמולק חזקיה, והיועצת המשפטית, עו"ד אתי בנדלר.

עם קבלת הדו"ח הנחה יו"ר הכנסת את המנכ"ל רונן פלוט למנות צוות מקצועי בכנסת שינתח את ההמלצות ויציע דרכי פעולה מעשיות ליישומן. מנכ"ל הכנסת רונן פלוט אמר כי "זה היה חוסר אחריות אילו לא היינו ממנים ועדה אחרי עשר שנים ואז היו טוענים שכלום לא השתנה".

השופטת פריש אמרה: "ישבנו 18 ישיבות ארוכות ועוד שעות של דיונים מעבר לכך על מנת למצוא פתרונות ולהגיע למוצר הסופי. הוועדה הייתה ערה לכך שערוץ הכנסת הוא ערוץ ייחודי, ויש להגדיל את היקף התכנים הפרלמנטריים המועברים בו, תוך הבנת השינויים הטכנולוגיים והחברתיים שחלו בעשור שחלף. מסקנות הוועדה בעיקרן עוסקות בשקיפות מרבית לעבודת הכנסת והבטחת נגישות העבודה הפרלמנטרית לציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully