וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מעשור: BBC סוגרת את ערוץ הצעירים - ומעבירה אותו לרשת

וואלה! ברנז'ה

16.2.2016 / 12:14

עצומה עליה חתמו 300 אלף איש לא שינתה את החלטת מועצת המנהלים של BBC לסגור את BBC3 ולהעביר אותו לשידור מקוון בלבד, אשר נחנך היום, ויחסוך כ-30 מיליון פאונד. ההנהלה: "קהל הצופים הצעיר צופה יותר בתוכן וידאו באינטרנט"

צילום מסך

ערוץ הצעירים והנוער BBC3 יורד היום מהאוויר לאחר יותר מעשור של שידורים, והושק מחדש במהדורה אינטרנטית בלבד. מנכ"ל BBC, טוני הול, אמר כי סגירתו של הערוץ תחסוך לתאגיד השידור הציבורי יותר מ-30 מיליון פאונד בשנה, ומועצת המנהלים נימקו את ההחלטה בכך שיש "ערך ציבורי מובהק במעבר BBC3 לשידור מקוון, שכן הראיות מצביעות על כך שקהל הצופים הצעיר צופה יותר בתוכן וידאו באינטרנט מאשר בטלוויזיה המסורתית".

ההחלטה לסגור את BBC3 התקבלה לפני שנתיים כחלק מתכנית קיצוצים בכלל הרשת במסגרתה צומצמו כ-100 מיליון פאונד מכלל התקציב. בהנהלה הבטיחו כי כל תכניות הערוץ - המיועדות לגילאי 16 עד 34 - ישובצו בערוצים אחרים של הרשת כמו גם במהדורת האונליין החדשה שלו, אולם זה לא מנע תרעומת ציבורית בבריטניה. יותר מ-300 אלף איש חתמו על עצומה המתנגדת למהלך ודרשו להשאיר באוויר את הערוץ. בעמוד הפייסבוק של BBC3 ענה צוות הניו-מדיה של הערוץ לתגובות רבות של צופים בנושא, והעביר את המסר: "הכסף שייחסך מהמעבר לאינטרנט יושקע בענפים אחרים של BBC, כמו תכניות דרמה ואחרות".

כמה מהתכניות הפופולאריות ביותר בבריטניה שודרו ב-BB3, בהן "הממלכה הקטנה", איש משפחה", "איסטאנדרס", "דוקטור הו", "גאווין וסטייסי", "אבא אמריקאי" ו"טורצ'ווד". למרות המעבר לאינטרנט, ב-BBC3 עדיין מתכוונים להשקיע 25 מיליון פאונד בשנה בהפקה ורכישה של תוכן המיועד לקהל הצעירים

הערוץ נאלץ להתמודד עם תחרות קשה על לבם של הצעירים, כאשר מולו שידרו ITV2 ו-E4 אשר פנו לאותו קהל יעד. בתקופת השיא שלו מבחינת אחוזי צפייה, בשנת 2008, הגיע הערוץ ל-26.3% רייטינג בקרב גילאי 16 עד 34 ועקף את מתחריו העיקריים. בממוצע, תשעה מיליון איש צפו בו מידי שבוע, והוא זכה לאחוז SHARE של 2.6% בקרב קהל היעד ו-1.4% בקרב האוכלוסייה הכללית - כך לפי נתונים שפרסמה ה-BARB, הוועדה הבריטית למדרוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully