וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לברית המועצות: סכסוך עבודה וחידוש פעילות צוות התיאום

17.2.2016 / 13:00

ועד עובדי משרד התקשורת דורש לקיים מו"מ לפני יישום חוק "ברית המועצות" ואיחוד רשות השנייה עם מועצת הכבלים והלוויין. במקביל חודשה פעילות צוות התיאום שאמור להוביל את המו"מ עם העובדים

שלמה פילבר. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
מחכה לקריאה שנייה ושלישית. שלמה פילבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

ועד עובדי משרד התקשורת חידש את סכסוך העבודה שעליו הכריז לפני מספר חודשים, בעקבות המהלכים שנעשים לאיחוד מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ומועצת הכבלים והלוויין.

נציגי העובדים שלחו מכתב למנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר בעקבות הדברים שאמר ביום חמישי האחרון בישיבת מועצת הכבלים והלויין. פילבר שהופיע בפני המועצה אמר כי כבר בחודשים הקרובים יושלם מהלך איחוד גופי הרגולציה. העובדים שחוששים מפיטורים ומפגיעה במעמדם, קוראים לפילבר קיים עמם מו"מ בטרם יושלם האיחוד. "הוועד אינו מתנגד באופן עקרוני לאיחוד הרשויות אך מתנגד בכל תוקף לפיטורי עובדים או לפגיעה במעמדם המקצועי, להעברת מקום עבודתם, לפיזור סמכויות או הוצאת יחידות שכיום נמצאות באחריות מועצת הכבלים והלוויין או לכל פגיעה בלתי סבירה אחרת במקצועיות המועצה או בזכויות העובדים", כתבו נציגי העובדים לפילבר.

החוק שמכונה "ברית המועצות", אותו יזם שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן, עבר לפני כשנתיים בקריאה טרומית. לפני כשבעה חודשים הוחלט להחזירו לקריאה שנייה ושלישית לצורך יישומו, שבהרכח יביא לשינויים בכוח האדם במועצה וברשות.

במקביל חידש צוות התיאום את עבודתו, הכוללת גם מו"מ עם עובדי המועצה ועובדי הרשות השנייה. הצוות הוקם כאשר ארדן יזם את החוק, לפני יותר משנתיים וחצי. גם בגרסת ארדן הצעת החוק לוותה בדרישות מצד העובדים שלא לפגוע בהם בעקבות האיחוד. הצוות כולל את המומנה על השכר והסכמי עבודה באוצר, הממונה על התקציבים, נציג נציבות המדינה, מנכ"ל משרד התקשורת, מנכ"ל הרשות השנייה ויו"ר מועצת הכבלים והלוויין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully