וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאגיד השידור: מו"מ מתקדם למבנה חדש בירושלים

18.2.2016 / 13:00

המבנה שמשתרע על שטח של 7,800 מ"ר טרם הושלם, ולכן ניתן לערוך בו התאמות. אם יבשיל המו"מ יוכל התאגיד לעבור למשכן קבע בסוף 2017. בינתיים מתחם הלני המלכה יורד מהפרק וחלופת מודיעין חוזרת לבחינה מחודשת

אולפן רשות השידור. דוד וינוקור,
אולפני רשות השידור/דוד וינוקור

תאגיד השידור הציבורי במו"מ מתקדם לצורך מעבר למבנה בכניסה לירושלים, שבנייתו טרם הושלמה. במידה שתבשיל העסקה, פעילות התאגיד תעבור למבנה החדש רק בסוף 2017ועד אז ייאלצו בתאגיד להסתפק במשכן זמני, ככול הנראה אולפני ערוץ 9 במודיעין.

התאגיד נכנס באחרונה למשרדים של ששימשו את אתר ynet, המשתרעים של שטח של 1,800 מ"ר לאחר שהאתר עבר לבית ידיעות אחרונות החדש בראשון לציון. בשלב הראשון המשכן בתל אביב ישמש את עובדי המנהלה, ובהמשך יעשה שימוש גם באולפני ynet שנמצאים במשרדים.

במקביל נמשכים החיפושים אחרי משכן קבע בירושלים. אחת האפשרויות שנבחנו על ידי התאגיד היו מתחם הלני המלכה, שבו שוכנים אולפני קול ישראל של רשות השידור. ואולם, לתאגיד אין אישור משפטי להיכנס למתחם. כמו כן, לטענת גורמים בקול ישראל יהיה קשה להעביר למתחם את תחנת רשת ב', המשדרת כעת מרוממה. גם במתחם רוממה התאגיד אינו יכול לפעול, משום שהשטח נמצא בבעלות מינהל מקרקעי ישראל ומיועד לבניית שכונת מגורים.

החלופה שככול הנראה נמצאה היא מבנה ברחוב כנפי נשרים בירושלים, שבנייתו טרם הושלמה ולכן יהיה קל יותר לבצע התאמות לצורכי התאגיד שיחליף את רשות השידור, לרבות בניית אולפנים. מדובר על מבנה בשטח של 7,800 מ"ר, הקטן באופן משמעותי מהחלופה שהוצעה במסגרת הרפורמה ברשות השידור לפני כשש שנים, לפיה הרשות זקוקה לשטח של כ-31,000 מטרים.

חלופה נוספת הנבחנת על ידי התאגיד, הוא מעבר לבניין חדש, גם הוא בירושלים. אולם המבנה משתרע על שטח של 5,000 מ"ר בלבד ויהיה קשה להתאימו לצורכי התאגיד. שני המבנים שלגביהם מתקיים מו"מ לא יוכלו לעמוד לרשות התאגיד לפני 2017 ולכן המעבר למשכן זמני, כולל אולפני ערוץ 9 במודיעין, לא ירד לחלוטין מהפרק.

כזכור, בתאגיד התכוונו להעביר את הפעילות למודיעין, אולם עיריית ירושלים התנגדה למהלך ובוועדת הכלכלה הוחלט לחפש חלופה שתשאיר את התאגיד בעיר הבירה – כפי שמחייב החוק.

על פי אותו החוק אמור התאגיד להתחיל את פעילותו ב-31 במרץ 2016, אולם מלבד סוגיית המשכן, טרם גוייס כוח האדם הדרוש לפעילות. אתמול (רביעי) הגישה אגודת העיתונאים עתירה לבג"ץ בדרישה לדחות את תחילת פעילות התאגיד בשנה וחצי. בנוסף, הודיע מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, כי בימים הקרובים יקבע האם לדחות את תחילת הפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully