וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמות פרסי הטלוויזיה: התסריטאים שוקלים להכריז על טקס נפרד

21.2.2016 / 14:02

המחלוקות סביב ההגדרות של "בייבי בום" ו"שש אימהות", החרם של ערוץ 10 והאיומים לחרם של זכיינית ערוץ 2 רשת והביקורת מצד מפיקים ויוצרים. כעת לפסטיבל טקס פרסי הטלוויזיה מצטרף איגוד התסריטאים שמודיע: נקיים טקס אלטרנטיבי

בייבי בום..
העבודה על "בייבי בום"

על רקע הוויכוח בין גופי השידור לבין האקדמיה הישראלית לטלוויזיה וקולנוע סביב טקס פרסי הטלוויזיה, יו"ר איגוד התסריטאים מודיע כי יעניק פרסים לתסריטאים בטקס אלטרנטיבי.

הוויכוח בין האקדמיה לגופים המשדרים נעוץ בהגדרתן של הסדרות "בייבי בום" של ערוץ 10 ו"שש אימהות" של זכיינית ערוץ 2 רשת. בשנה שעברה הסתפקו שני הגופים בהסרת המועמדות של שתי הסדרות שבמחלוקת, אולם השנה הודיע ערוץ 10 על החרמת התחרות כולה, לאחר ש"בייבי בום" הוגדרה כדוקו-ריאליטי ולא כסדרת תעודה.

לערוץ 10 הצטרף גם ארז בן הרוש, סמנכ"ל התוכן של רשת. בן הרוש שכתב ליו"ר האקדמיה מוש דנון כי אם הסדרה "שש אימהות" תוגדר כדוקו-ריאליטי ולא כסדרת תעודה רשת תסיר את המועמדויות מכל הקטגוריות. בתגובה לטענות השיב דנון לבן הרוש כי "יש צורך לבצע שינויים אך בשל התנהגות התחנות בשנים האחרונות ובשל אוזלת יד הרגולטור והגורמים הפוליטיים המוטים אנו צריכים לקחת בחשבון את מכלול ההשלכות הסכנות וההתאמות ולבצע אותם בזהירות ובמהירות אך לא נספיק לקראת הטקס הנוכחי".

את הגדרות האקדמיה תקף גם המפיק של "בייבי בום" אסף גיל שפרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו, בו טען בין היתר כי "יש דרכים רבות לספר סיפור דוקומנטרי במקום לקבוע קביעות טוטליטריות בכסות של יצירה אמנותית. אתם מגעילים אותי". אורנה בן דור הצטרפה למתקפה וכתבה בדף הפייסבוק שלה: "הניסיון להנדס קריטריונים נוקשים שאין להם קשר עם הנעשה בארץ ובעולם הופך אותנו לאנכרוניסטים ופאתטיים".

בינתיים לא ברור מי ישתתף בסופו של דבר בטקס שאמור להתקיים בחודש הקרוב, ולצד הביקורת על כך שאנשי האקדמיה טרם נפגשו עם נציגי גופי השידור, יש מבין היוצרים מי ששוקל להכריז על טקס אלטרנטיבי.

"אני חושב שמאוד חבל שלא נמצא פיתרון והמאבק נעשה על חשבון היוצרים ואנשים מתוך גופי השידור שעבדו מאוד קשה", אומר יו"ר איגוד התסריטאים עמית ליאור, "ראוי היה שהאקדמיה תמצא פיתרון כדי שמי שעמלו יזכו להכרה. אבל אם זה לא יקרה אנחנו נערוך טקס שבו נעניק פרס משלנו ליוצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully