וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת העיתונאים ליועמ"ש: "חשש כי הדרג הפוליטי מאשר תכנים לפי השקפה פוליטית"

23.2.2016 / 12:32

לאחר שפורסם בוואלה ברנז'ה כי מנכ"ל משרד התקשורת שוקל להזמין עונה שנייה של הסאטירה הימנית "הכל שפיט", פנתה האגודה בתל אביב ליועץ המשפטי לממשלה ולרה"מ בטענה להתערבות פוליטית פסולה ולא חוקית בשידור הציבורי

שלמה פילבר. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"מצב לא חוקי". שלמה פילבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

אגודת העיתונאים בתל אביב פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה למנוע כל התערבות פוליטית בשידורי רשות השידור, לאחר שפורסם כי מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר בודק חלופה שתהווה את התשובה הימנית לתוכנית הסאטירה "היהודים באים".

אתמול (שני) הודיעה אגודת זכות הציבור לדעת כי פילבר בוחן את האפשרות לחדש את העונה השנייה של תוכנית הסאטירה "הכל שפיט", בעקבות דרישתה לעצור את השידור "היהודים באים" בערוץ 1. "הטיפול בהזמנת הפקות חדשות היה מעוכב זמן רב ורק לאחרונה הוסדר הנושא התקציבי. עקב חיוניות הנושא נבחנות כבר בימים אלו החלופות האפשריות להזמנת עונה שניה של התוכנית 'הכל שפיט'", כתב פילבר בתשובתו ליו"ר אגודת זכות הציבור לדעת פרופ' פולק.

בעקבות הדברים טוענת אגודת העיתונאים כי דבריו של פילבר מהווים התערבות פוליטית ועבירה על החוק. האגודה פנתה במכתב באמצעות עו"ד אילן בומבך שנשלח ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, רה"מ ושר התקשורת בנימין נתניהו, כונס הנכסים הרשמי ברשות השידור פרופ' דוד האן ופילבר עצמו. "ממכתבו של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, עולה כי שר התקשורת ומנכ"ל משרדו מתערבים בתוכן ובהפקות המשודרות בערוץ הראשון של רשות השידור", כך טוען עו"ד בומבך, "מצב זה אינו חוקי ואינו יכול להתקיים. יוזכר, כי לפי חוק השידור הציבורי הישראלי, נמסרו סמכויות הניהול של כל גופי רשות השידור (בפירוק), למפרק הרשות – הכונס הרשמי פרופ' דוד האן".

בהמשך נטען כי פרופ' האן הוא בעל הסמכות להחליט על התכנים שישודרו ברשות השידור עד לפירוקה ותחילת פעילותו של תאגיד השידור הציבורי. "במרוצת השנים עלה נושא חשיבות הניתוק בין הדרג הפוליטי לבין הדרג המקצועי ברשות השידור (בפירוק) בפורומים שונים, בוועדות שונות ובהצעות שונות לרה ארגון בשידור הציבורי", מציין עו"ד בומבך ומוסיף: "במצב דברים זה, עולה חשש אמיתי כי הדרג הפוליטי מאשר תכנים לשידור לפי השקפה פוליטית ולא לפי שיקול מקצועי או אומנותי. על כן, אבקש מהיועץ המשפטי לממשלה, להורות לשר התקשורת ולמנכ"ל משרדו, לחדול מההתערבות הפסולה והאסורה בתוכן המשודר בשידור הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully