וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

430 עובדי רשות השידור ייקלטו בתאגיד

29.2.2016 / 15:46

פרסום ראשון: נציגי עובדי רשות השידור, משרדי האוצר והתקשורת, ההסתדרות ותאגיד השידור הציבורי סיכמו כי היקף העובדים בתאגיד שיקלטו מהרשות יעמוד על 51% ולאחר קליטתם לא יישמרו הוותק ודרגות השכר. עוד מסתמן: החינוכית נשארת מחוץ לתאגיד

הפגנת עובדי רשות השידור. צילום: באדיבות עובדי רשות השידור, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת עובדי רשות השידור/מערכת וואלה! NEWS, צילום: באדיבות עובדי רשות השידור

430 עובדי רשות השידור ייקלטו בתאגיד השידור הציבורי, לאחר שיקבלו פיצויים ויוותרו על הוותק ועל התנאים - כך נודע לוואלה ברנז'ה.

לאחר מו"מ ארוך, הושגה הסכמה בין נציגי ההסתדרות ועובדי הרשות, התאגיד ומשרדי האוצר והתקשורת בנוגע לקליטת וגיוס עובדים. על פי המתווה שהוסכם ועליו התעקש יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, עובדי הרשות יהוו 51% מעובדי התאגיד ולא כפי שקבע החוק - 25% בלבד. ההערכות מצביעות על כ-800 עובדים שיפעילו את התאגיד, שכולל שלושה ערוצי טלוויזיה ותחנות רדיו.

כמו כן, על מנת למנוע אפליה בין העובדים ופערים משמעותיים בשכר, עקרון שעליו התעקשו בתאגיד, הוחלט כי כל עובד שייקלט מרשות השידור יקבל את חבילת הפיצויים שלה הוא זכאי ולא ייחשבו לו הוותק ודרגת השכר כאשר יחל את עבודתו בתאגיד.

המתווה זכה להסכמה מצד כל הגורמים וכעת נותר להמתין למו"מ אחרון בין ההסתדרות לאגף התקציבים באוצר להשלמת הפרטים האחרונים. כיום, לאחר פרישתם של כ-400 עובדים, נותרו ברשות יותר מ-1,000 עובדים. המשמעות: עם תחילת פעילות התאגיד יפוטרו יותר מ-600 עובדי רשות השידור.

בתוך כך, לוואלה ברנז'ה נודע כי עובדי החינוכית לא יכללו בתאגיד. בקרוב אמור משרד התקשורת להגיש הצעת חוק ממשלתית לדחיית תחילת פעילות התאגיד בכחצי שנה ומתן אפשרות לשר התקשורת להאריך את מועד התחילה בחצי שנה נוספת. כפי שמסתמן במסגרת ההצעה החינוכית לא תיכלל בחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully