וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמנת חמוצה: ח"כים לא יורשו להתראיין במוספים שיווקיים

2.3.2016 / 15:40

אחרי שהשרה גילה גמליאל השתתפה במגזין לסטודיו C ושבעה חברי כנסת דגמנו עבור מוסף "שמנת" של הארץ, ועדת האתיקה הזכירה להם בהודעה מיוחדת שהגיעה לידי וואלה ברנז'ה: אסור לכם לקדם מותגים וגופים מסחריים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האימונים הם זמן איכות עם עצמי". השרה גילה גמליאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות מקרים בהם חברי כנסת שימשו כמקדמי מכירות של חברות וגופיים מסחריים, ועדת האתיקה הוציאה הודעה מיוחדת שבו הזכירה להם כי חל עליהם איסור להשתתף בפרויקטים הנושאים אופי מסחרי.

"לאחרונה התקבלו בוועדת האתיקה תלונות בנוגע לחברי כנסת שלקחו חלק בראיון או הפרויקט צילומים, בעיתונאים הנושאים אופי שיווקי או פרסומי-מסחרי", כתב לחברי הכנסת יו"ר ועדת האתיקה, ח"כ יצחק וקנין, שהוסיף כי ועדת האתיקה דנה בעניין והחליטה להסב את תשומת לבם של חברי הפרלמנט לאיסור שחל עליהם.

"המגזינים המסחריים למיניהם נועדו לצורכי קידום מכירות, מיתוג ויח"צ של גורמים מסחריים וחל איסור על חברי כנסת לסייע בקידומם של גורמים מסוג זה או לתת להם חסות", הוסיף ח"כ וקנין.

ההודעה יוצאת הדופן של ועדת האתיקה הגיעה בעקבות שני מקרים בולטים בהם חברי כנסת לקחו חלק במגזינים פרסומיים, שהובאו בפני הוועדה. לפני כחודש, במגזין החורף של סטודיו C, הופיע ראיון עם השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, שהחמיאה לסטודיו וצוטטה כמי שאומרת: "האימונים בסטודיו C הם זמן איכות עם עצמי".

בעיתון The Marker מקבוצת הארץ מתחו ביקורת על כך שהשרה השתתפה בפרויקט פרסום, ואולם כחודש לפני כן לא פחות משישה חברי כנסת וכן השרה גמליאל עצמה לקחו חלק בפרויקט פרסום של המגזין המסחרי שמנת של עיתון הארץ. בפרויקט שפורסם בגיליון חודש ינואר, תחת הכותרת "בגד כנסת", שבעה מעצבי אופנה התאימו בגדים לשרה גמליאל, וחה"כ זוהיר בהלול, ד"ר עליזה לביא, איציק שמולי, סתיו שפיר, מאיר כהן ורוויטל סוויד.

"לא יכול להיות שחברי כנסת ילבשו בגדים וידגמנו עבור חברה זו או אחרת, אסור להם לעשות את זה וזו לחלוטין פרסומת", אמר ח"כ וקנין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully