וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזכייניות ממשיכות במאבק: דורשות להעביר לידיהן את השליטה ב-DTT

10.3.2016 / 10:49

באופן חסר תקדים החליטו רשת, קשת וערוץ 10 להגיש תגובה משותפת לדו"ח הביניים של ועדת פילבר אשר המלצותיו לטענתן "מהוות איום אמיתי ומרחיק לכת עד כדי לקריסה כלכלית". בין הדרישות: ניהול מערך ה-DTT תוך ויתור על הקלות תוכן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גופי השידור המסחריים, רשת, קשת ו"ישראל 10" (ערוץ 10) ממשיכים בתאום העמדות מול ועדת פילבר לאסדרת שוק הטלוויזיה, זאת כפי שפורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה. מנכ"לי שלושת גופי הברודקסט אבי ניר, אבי צבי ויוסי ורשבסקי הופיעו בפני ועדת פילבר בעקבות המלצות הביניים של הועדה שפורסמו בתחילת חודש פברואר, וכעת הם דורשים להעביר לידיהם את ניהול מערך ה-DTT – "עידן פלוס" המאפשר לצופים צפייה בערוצים 2 ו-10 ללא תשלום חודשי קבוע וללא תלות בחיבור לכבלים וללווין. עד כה נוהל המערך על ידי הרשות השנייה אולם על פי הנתונים, כך טוענים הגופים, במשך 8 השנים מאז הקמתו לא הצליח להוות אלטרנטיבה אמיתית לצופה.

עוד הודיעו הבוקר קשת, רשת וערוץ 10 כי הן מוותרות על הקלות התוכן שהוצעו על ידי הוועדה שכן מאמינות החברות כי יש להמשיך ולייצר טלוויזיה איכותית ומגוונת ולצד שמירה על היוצרים והתרבות. "גופי השידור המסחריים מאמינים כי ניהול המערך באופן ישיר על ידם יגדיל בצורה משמעותית את שיעורי החדירה של "עידן פלוס" הממומן גם היום על ידי גופי השידור וממילא מהווה פלטפורמה לתכניהם", נכתב בהודעה המשותפת שהוציאו.

את הטענות ביססו המנכ"לים על כך שבשנת 2015 למעלה מ-% 50 (52.8% ) הצפייה בפריים טיים היתה בטלוויזיה המסחרית, קרי בערוצים 2 ו-10. בנוסף, טוענים הגופים, מסקר שנערך בקרב לקוחות הכבלים והלווין עולה כי כ-70% מלקוחות הכבלים והלווין אינם מוכנים לוותר על הערוצים המסחריים שמהווים מבחינתם את עיקר הצפייה.

"ב-10 השנים האחרונות השקיעו הערוצים המסחריים כ-6 מיליארד ש"ח ביצירה ישראלית מקורית והביאו למהפך באופי התוכן שצורך הציבור הישראלי. כיום, תכני הטלוויזיה המסחרית הם עמוד השדרה של כל חבילת שידורים המוצעת לצרכן בישראל על ידי הכבלים והלווין כשכאמור למעלה ממחצית ממנוייהם צופים ערב ערב בשעות הפריים דווקא בהיצע של הערוצים המסחריים", כתבו הגופים לרשות, "זאת אל מול הגידול ברווחיות של חברות הכבלים והלווין, מצבה של הטלוויזיה המסחרית בכי רע, זאת למרות ההצלחות בעולמות התוכן והרייטינג".

הגופים דורשים גם הקלות רגולטוריות נוספות: לוודא שהערוצים המסחריים ושותפיהם ליצירה, כמו כל בעלים אחרים של תוכן, יקבלו תשלום הולם מכל שחקן המשתמש בנכס העיקרי שלהם; לאפשר לערוצים המסחריים להגדיל את מקורות ההכנסה שלהם תוך הסרת המגבלות החלות על פעילותם הן כבעלים פוטנציאלים של ערוצים נוספים הן בשוק התוכן; לשמור על הבלעדיות בפרסום של הטלוויזיה המסחרית שניתנת לצרכן בחינם; להימנע מכל התערבות בחופש ההתקשרויות של הערוצים המסחריים עם המפרסמים באופן לא שוויוני ביחס לשחקנים האחרים בשוק הפרסום. "במידה ויש התערבות", טוענים בגופי השידור, "היא חייבת לחול על כל גופי המדיה בישראל לרבות על האינטרנט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully