וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלונות על שי חי לרשות השנייה: פי 3 מכמות התלונות בעונת ה-VIP של "האח הגדול"

10.3.2016 / 16:58

לא פחות מ-65 תלונות צופים הועברו לרשות השנייה לעומת 20 בכל עונת ה-VIP של "האח הגדול". למעשה, מחצית מהתלונות שהגיעו עד כה לרשות השנייה הנוגעות לתוכנית הן כנגד שי חי, כך נודע לוואלה! תרבות

שי חי ב"האח הגדול" 2016/קשת

התלונות שהופנו לרשות השנייה כנגד מתמודד "האח הגדול" שי חי לבדו גדולות יותר מפי שלושה מכל התלונות ביחד שהופנו לרשות על כל מתמודדי העונה הקודמת של "האח הגדול" (להלן: עונת ה-VIP). בסך הכל הוגשו 65 תלונות על המתמודד השנוי במחלוקת העונה לעומת 20 כנגד מתמודדי עונת הידוענים, כך נודע לוואלה! תרבות. נתון מעניין נוסף: מחצית מהתלונות שהגיעו עד כה לרשות בנוגע לתוכנית, 65 מתוך 130 תלונות, הן כנגד שי חי.

תלונות רבות נוגעות להשפעתה השלילית של התוכנית על בני הנוער, כמו חיקוי המשחק "כל האמת בפרצוף", חרם, אמירות פוגעניות ותופעת עישון שרווחת בתכנית. כמות משמעותית של תלונות צופים, כ-40 פניות, הגיעו מצד הורים לילדים ואנשי חינוך שהתלוננו על תכנים לא ראויים לצפיית ילדים. "במקרים אלה", נמסר מהרשות השנייה לוואלה! תרבות, "הסברנו לצופים כי התוכנית אינה מיועדת לצפית ילדים והיא משודרת בשעה המיועדת לצפית מבוגרים, אחרי השעה 9 בערב, וכי ההחלטה אם לאפשר לילדים לצפות בתוכנית היא של ההורים בלבד". מהרשות השנייה הוסיפו עוד כי "רוב התלונות טופלו על ידי הנציבות שגילתה הבנה לרחשי ליבם של הצופים אך מנגד הסבירה כי מדובר בתוכנית מציאות המביאה לידי ביטוי את דעותיו ואורח חייו של כל מתמודד וזו מהותה. במרבית המקרים העברנו לפונים את תשובות הזכיינית שבחלקן התנצלו בפני הצופים על תכנים בעיתיים. במקרים אחרים הזכיינית אף הודיעה כי התריעה בפני חלק מהמשתתפים על התנהגות לא ראויה ו'קראה אותם לסדר'".

בעוד שכמות התלונות שהגיעו עד כה לרשות השנייה על העונה הנוכחית של "האח הגדול" גדולה באופן משמעותי מכמות התלונות בעונת ה-VIP, כאמור 130 לעומת 20, מתברר כי היא קטנה מכמות התלונות שהגיעו לרשות בעונה ה-6 של התוכנית מ-2014: כ-350 תלונות, שעסקו בקטעים חריגים ששודרו כמו ההתפשטות של אורטל דיין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "האח הגדול"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה מהתלונות שהגיעו לרשות השנייה על "האח הגדול"

מתלונן 1: "בתוכנית מככב בחור בשם שי חי, שבמסגרת שהותו ניתנה לו הרשות לעמוד מול דיירי הבית ולומר להם בפנים מה הוא חושב... הבעיה שהבחור לקח זאת לקיצוניות מטורפת (הבחור מתנהג לעתים מזומנות כאדם בעייתי מאוד, לא חברתי עם בעיות קשב וריכוז). הדברים שהוא אמר לדיירים בפניהם מזעזעים ופוגענים באופן הגובל בהתעללות מילולית קשה. כמובן שהדיירים המומים לגמרי ורואים גם את ההשלכות הנפשיות כשהוא אומר את הדברים כמו: עולמך צר כעולם נמלה, את מכשפה ושטן, אתה אדם מהמדרגה הכי נמוכה שיש (זאת לבחור שעבר שינוי מין)... וכאלה וכאלה. בנוסף ב'אח הגדול' יש כלל שאם מישהו מדבר בשפה בוטה ופוגענית הוא מוזהר שיסולק מהתכנית (וזה כבר קרה בעבר). אז א. איך ייתכן שבמסגרת המשחק מאפשרים שימוש בשפה בוטה קשה ביותר, כדבר לגיטימי???? ב. אחד הדיירים אמר לאותו שי חי שהוא פייבוריט של המערכת כי הוא מכניס הרבה אש ועניין... שהוא על סף האוטיזם, הוא הוזהר מיד ע"י האח הגדול עם התראה שהישנות אמירה כזו תביא לסילוקו. אבל..... כשאחד מהדיירים הפופולריים מאד (דודי מעפולה) כועס על אחת הדיירות החדשות רינת (כי היא עצבנה אותו) שהיא פדופילית, והיא נערת ליווי והיא סתומה ושתלך לעזאזל.... לא נעשה לפתע דבר!!! לא שמענו כל התראה מהאח הגדול (שכנראה היה מאד מבסוט מהסצנה הזו.....) ושכח את כלליו המחמירים.... אותה בחורה בת 45 היא אם לילדה בגיל ההתבגרות. האם הגיוני להתיר לדבר אליה כך???? איפוא הערכים המינימליים של שמירת כבוד האדם. בני נוער רבים וצעירים צופים ומסמסים ללא הרף לתכנית, זו הדוגמא להתנהגות שצריך להראות להם? הם מחר יבואו לאם ויאמרו לה "בפנים" כפי ששי חי נוהג מה הם חושבים עליה באמת..... וואללה להיכן הגענו??"

מתלונן 2: "האזהרות לגבי עישון בתוכנית האמורה הן לעניין ובמקום. עם צאת השמש, מן הראוי שיתפרסמו משהו בדבר חשיפה לשמש, היות ולא מעט מהדיירות נמרחות בשמן ונצלות בשמש. חשיפה לשמש מביאה ללא פחות מקרי סרטן עור מסחריות וראוי לתת על זה את הדגש, במיוחד לאור קהל הצופים הצעיר של התוכנית".

מתלוננת 3: "בתוכנית האחרונה מושג הרצח עלה כרעיון או כמשחק להפגת שיעמום המשתתפים והצופים. אני פשוט המומה מערוץ 2 שהסכים להעלות את הנושא במיוחד שבימינו המצב בקרב בני הנוער והילדים, כבר חסר ערכים (כמובן מבלי להכליל). הדבר בעיני מסוכן, וזה יכול לעורר לא רק סקרנות אלא מעבר לילדים ולבני הנוער של ימינו".

מתלוננת 4: "האח הגדול איבדו הערב את כל אמות המוסר. הגם שזה במשחק להפוך את המושג רצח ולתת לו לגיטימציה בפריים טיים זו ההידרדרות לתהום. המסמך הטלוויזיוני שנרשם הערב בפריים טיים חייב להיעצר. ומה הלאה? האם בתוכנית הבאה ניתן להם לשחק באונס או בגניבה?! ארז טל, הציניות הטלוויזיונית שלך ממש לא במקום! מתפלא על בעלי הערוץ שלא עושים בקרה מינימלית על התכנים שהם מנגישים לציבור. שערוריה!!!". מהרשות נמסר כי בנושא זה נמסרו 5 תלונות נוספות.

דוד רגב, נציב פניות הציבור ברשות השנייה מסר כי "מניתוח התלונות של הצופים כנגד ה'אח הגדול' עד כה עולה כי הזעם הגדול של הצופים הוא על אמירות מילוליות ופוגעניות של חלק מהמשתתפים ובעיקר של שי חי כלפי האחרים. בשנה שעברה עיקר התלונות היו על התנהגות פוגעניות שכללו בין היתר אלימות פיזית והתערטלות בציבור. אופי התלונות מעיד על חוסר שביעות רצון גובר של הצופים כלפי אמירות פוגעניות של המשתתפים. קשת הפונים היא רחבה וכוללת בין היתר לא מעט אנשי חינוך הקובלים על השפה הבוטה והפוגענית. ככלל, אני לא מקבל את האמירות המילוליות הפוגעניות אך עם זאת יש לזכור כי במהותה מדובר בתוכנית שבה כל אחד מהמשתתפים מביא את דעותיו, עמדותיו, תרבותו ואורח חייו לתוכנית והציבור שופט אותו על דברים אלה. בחלק מהמקרים - ולא פעם לבקשתנו - מביעה הזכיינית את התנצלותה בפני הפונים על אמירות לא ראויות. במקרים אחרים היא מעדכנת אותנו כי העירה למשתתפים על אמירה זו או אחרת והתריעה בפניהם".

מהפקת התכנית נמסר בתגובה: "אנו מכירים את הפניות וערים להשפעתה של התכנית. במקרים המחייבים זאת הנושאים מטופלים ישירות מול משתתפי התכנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully