וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופיר אקוניס: "הממשלה עושה צחוק מהחוק"

13.3.2016 / 12:26

הממשלה אישרה את תזכיר הצעת החוק לדחיית פירוק רשות השידור בכחצי שנה. שר התקשורת ולשעבר השר הממונה על רשות השידור יצאו מההצבעה במחאה על ההנהלות הממשלה בסוגיית הרשות

ניידת רשות השידור. אתר אגודת העיתונאים, אתר רשמי
"חתיכת היסטוריה בדרך אל הגרוטאות". ניידת רשות השידור/אתר רשמי, אתר אגודת העיתונאים
"בלב כבד – הסכימה אגודת העיתונאים למיקור חוץ של תכניות אקטואליה לתקופה קצרה, אך עומדת על כך ששידורי החדשות יהיו לב ליבו של השידור הציבורי, הציבורי לגוף פרטי. הפרטתן הינה בבחינת חציית קו - אדום וריקון חוק השידור הציבורי מתוכנו"

ההמשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק שיזם משרד התקשורת, לדחיית סגירת רשות השידור ותחילת פעילות תאגיד השידור הציבורי בכחצי שנה. דווקא שני השרים שעסקו במעבר בין הרשות לתאגיד יצאו מההצבעה במחאה על הצעת החוק. השרים גלעד ארדן ששימש כשר התקשורת לשעבר והשר אופיר אקוניס ששימש כשר אחראי על הרשות, עזבו את ההצבעה.

אקוניס אף מתח ביקורת על ההחלטה לדחות את פירוק הרשות, ואמר לאחר ההצבעה: "מקרה קלאסי שבו הממשלה עושה צחוק מהחוק. במצב הנוכחי מוטב לחזור למתווה הרפורמה".

הצעת החוק כוללת, כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, גם מיקור חוץ לתוכניות אקטואליה וחדשות לתקופה של שנתיים, עד להשלמת הקמת התאגיד - החלטה ששותפים לה משרדי התקשורת והאוצר והתאגיד, המעוררת את זעמם של עיתונאי רשות השידור. עיקר הביקורת, הנשמעת גם על ידי עיתונאים מחוץ לרשות, היא על כך שהפקעת שידורי החדשות מעיתונאי הרשות ותאגיד השידור הציבורי, תעשה ללא מנגנון בקרה, בפרט בהיעדר מינויה של מועצת התאגיד.

הבוקר הודיע יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים אחיה גינוסר כי האגודה מתנגדת באופן נחרץ להוצאת החדשות לחברה חיצונית. גינוסר אמר כי "בלב כבד – הסכימה אגודת העיתונאים למיקור חוץ של תכניות אקטואליה לתקופה קצרה, אך עומדת על כך ששידורי החדשות יהיו לב ליבו של השידור הציבורי, הציבורי לגוף פרטי. הפרטתן הינה בבחינת חציית קו - אדום וריקון חוק השידור הציבורי מתוכנו".

גינוסר הביע את עמדתו במהלך השבוע שעבר בנוגע לסוגיית מיקור החוץ של החדשות. בפגישה שנערכה בהשתתפות מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, נציגי משרד האוצר, מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, יושב ראש ההסתדרות אבי ניסנקורן, גינוסר ונציגי רשות השידור ואנשי התאגיד החדש הוחלט לאפשר מיקור חוץ למשדרי האקטואליה בלבד כאקט של רצון טוב מצד העיתונאים, כך לטענתם. ואולם, התנאי הבלעדי שלהם היה שמשדרי החדשות יישארו בהפקת התאגיד עצמו. בכל זאת הוחלט כי בשל מורכבות של הקמת מערך חדשות, יש לקבוע הוראת שעה שלפיה תתאפשר רכישת משדרי חדשות.

אקוניס מונה לתפקיד שר המדע, הטכנולוגיה והחלל. עומר מירון
"במצב הנוכחי מוטב לחזור למתווה הרפורמה". אקוניס/עומר מירון

הפירוק נמשך: נמכרו ניידות השידור של הטלוויזיה הישראלית

"האם התאגיד החדש ישדר חדשות ואקטואליה שייקנה מחברות קבלן? האם החדשות שיגיש השידור הציבורי יופרטו, והפקתן תימסר לכל מי שימעיט במחיר וירבה בחנופה לשלטון?"

מי שיצא נגד ההחלטה הוא אבי מוסקל, עורך "מבט", שכתב בבלוג שלו "שולחן עורך": "ברגע שייושם הרעיון המסוכן וחסר התקדים בתיקון לחוק השידור הישראלי, של מיקור חוץ, ספקי תוכן חיצוניים בתחום החדשות בערוץ הראשון, אין סיבה שבעלי הרישיון בערוצים המסחריים לא יבקשו להחילו גם שם. בראייה כלכלית צרה, העסקת עובדי קבלן עשויה להיות זולה יותר, עם מחויבות אפסית מצד המעסיק לתנאי שכר וביטחון תעסוקתי. זהו לא רק סוף החדשות אלא סוף השידור הציבורי, אם יאושר התיקון הזה לחוק כלשונו".

אליו הצטרף גם אריה גולן, המגיש את יומן הבוקר של רשת ב', שכתב היום ב"ידיעות אחרונות": "האם ערוץ 1 יוקם כתאגיד בלי ליבת הכור, שהיא מהדורת החדשות המרכזית? האם התאגיד החדש ישדר חדשות ואקטואליה שייקנה מחברות קבלן? האם החדשות שיגיש השידור הציבורי יופרטו, והפקתן תימסר לכל מי שימעיט במחיר וירבה בחנופה לשלטון? האם זה מה שמגיע לציבור שיממן מכיסו, בעקיפין, דרך תקציב המדינה ולא ישירות דרך האגרה? ומה ישדר התאגיד, כאשר מקימו אלדד קובלנץ מכריז שלא יהיה לו מה להראות לצופים עד לשנת 2018?".

בתוך כך, במסגרת פירוק רשות השידור נמכרו ניידות השידור של הטלוויזיה הישראלית. הבוקר העלתה אגודת העיתונאים בתל אביב תמונה של ניידת שידור שנמכרה, וכתבו בין היתר: "הן היו שם בשטח כחלק בלתי נפרד ממערך ההפקה והעשייה העיתונאית - הן, ניידות השידור של הטלוויזיה הישראלית בערוץ הראשון שהביאו רגעים מטביעי חותם בהיסטוריה של מדינת ישראל אל הצופה בבית. עכשיו, לאחר שנמכרו על ידי כונס הנכסים - חתיכת היסטוריה בדרך אל הגרוטאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully