וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ לרשות: ארכה של שבועיים לנמק ההחלטה שלא לאפשר הארכת המהדורות

14.3.2016 / 12:49

לאור לוח הזמנים העמוס של הרשות השנייה ולמרות עמדת ערוץ 10 וחדשות 10, בג"ץ קיבל את עמדת הרשות השנייה והעניק לה דחייה בהגשת הנימוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בג"ץ נעתר היום (שני) לבקשת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, והעניק להם ארכה של כשבועיים להגשת נימוק בנוגע להארכת מהדורות החדשות. בית המשפט קבע שהרשות תוכל להגיש את הנימוק עד ה-29 במרץ.

ב-29 בפברואר נערך דיון בבג"ץ בנושא העתירה של ערוץ 10 נגד הרשות השנייה. בערוץ ובחברת החדשות טענו כי ההחלטה שלא לאפשר את הארכת המהדורה עד 21:20 מהווה התערבות בשיקולי עריכה. מנגד, טענו ברשות השנייה כי מדובר בסוגייה שנמצאת בהכרח בתחום סמכותו של הרגולטור. בעקבות המחלוקת הגישו הערוץ וחברת החדשות עתירה לבג"ץ ובקשה למתן צו על תנאי.

כחלק מהתהליך הרשות השנייה התבקשה להגיב לטענות של חדשות 10 ולנמק אותן. ברשות טענו כי בשל העומס בעקבות ועדת פילבר לא יהיה לה זמן להכין את הנימוק, וביקשה מערוץ 10 שיסכימו לדחייה. בערוץ 10 סירבו לבקשה של הרשות השנייה, ואף העלו זאת בפני בית המשפט.

"מזה כחודש נכפות העותרות לשדר מהדורת חדשות מקוצרת בת שעה אחת ובוטל ההסדר שנהג במשך כשנה וחצי, לפיו בפועל שודרו מהדורות חדשות בנות כשעה ועשרים דקות", כך טענו בערוץ ובחברת החדשות בפני בית המשפט. "החלטה זו והכפייה לשדר מהדורת חדשות בת שעה בלבד פוגעות בעותרות ובזכויות יסוד שלהן, כמו גם באינטרס הציבורי, וככל שנוקף הזמן הפגיעה מחריפה עקב הפגיעה בהרגלי הצפייה של הציבור. זאת, בשעה שלמעשה אין בנמצא כל נימוק או שיקול שיכול להצדיק, ולו בדוחק, את ההחלטה".

אולם, בסופו של דבר, בית המשפט קבע כי לאור לוח הזמנים העמוס של הרשות השנייה ולמרות עמדת ערוץ 10 וחדשות 10, הוא קיבל את עמדת הרשות השנייה והעניק לה דחייה בהגשת הנימוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully