וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר ברמלי תובע את חדשות 2: "הציגו אותי כנוכל"

14.3.2016 / 13:38

איש העסקים אמיר ברמלי, המצוי בחקירה של רשות ני"ע בחשד להונאת משקיעים, תובע את חדשות 2 על לשון הרע בסך 5 מיליון שקלים. לטענתו, מכתבה של יגאל מוסקו ב"אולפן שישי" ניתן היה להבין כי "הפיל בפח מאות משקיעים ישראלים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בכתב התביעה נטען כי בתוכנית פורסמו דברי לשון הרע שקריים. יגאל מוסקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

איש העסקים אמיר ברמלי, בעל חברת רוביקון וקרן קלע, המצוי בחקירה של רשות ני"ע בחשד להונאת משקיעים תובע את חברת חדשות 2 על לשון הרע בסך 5 מיליון שקלים.

במארס 2015 פתחה רשות ני"ע בחקירה נגד אמיר ברמלי, בחשד שקרן קלע בבעלותו גייסה מאות מיליוני שקלים ללא תשקיף, בניגוד לחוק ניירות ערך. כחצי שנה לאחר מכן, שודרה במהדורת "אולפן שישי" של חדשות 2 כתבה של יגאל מוסקו על ברמלי. בעקבות הכתבה הגיש ברמלי תביעת לשון הרע נגד מנכ"ל חברת החדשות אבי וייס, עורך "אולפן שישי" איתי דנקנר והכתב עצמו.

בכתב התביעה נטען כי בתוכנית פורסמו דברי לשון הרע שקריים על התובע (ברמלי), כשבפתח התוכנית הופיעה כתובית "תעתועי ברמלי". לאורך הכתבה הופיעה כתובית בצד שמאל עליון של המסך "איך הפיל אמיר ברמלי מאות ישראלים", כך שלטענת התביעה הצופים הבינו שהתובע הפיל בפח מאות משקיעים ישראלים והונה אותם.

עוד לפי התביעה, למרות שהחשדות נגד ברמלי לא הבשילו להגשת כתב אישום והוא לא הורשע, בכתבה נטען כי "אם החשדות נגדו נכונים, אמיר ברמלי הוא אחד הנוכלים הגדולים שהיו כאן". בנוסף, בכתבה פורסמו לטענת התביעה דברים שקריים אודות התנהלות ברמלי עם שותפיו העסקיים בעבר.

"כל הנתונים שפורסמו אודות חובות החברות ונכסיהן הנם כוזבים, ומנוגדות להערכות שווי לא מבוקרות, ממהלך השנה שקדמה, שמהן עולה כי שווי נכסי החברות עולה על 350 מיליון שקלים. כמו כן, בניגוד לנתונים השקריים שפורסמו בכתבה, הפעילות העסקית השוטפת של החברות שבבעלות התובע, בעשר השנים האחרונות, הניבה למשקיעיהן, תשואה ממוצעת של כ-12% לשנה", כך נטען בכתב התביעה.

בנוסף, טוען ברמלי כי מוסקו הטעה אותו כאשר אמר לו לפני שידור הכתבה כי יאפשר לו לשטוח בהרחבה את תגובתו לטענות החמורות שנטענו נגדו בשבועות האחרונים. "בניגוד להבטחה זו, השמיטו הנתבעים מהריאיון חלקים ניכרים מהתשובות של התובע, ושידרו רק את החלקים השוליים ביותר בדבריו. בהתאם לכך, בכתבה ניתן היה לשמוע את מוסקו שואל את התובע שאלות אולם התשובות הושמטו או נערכו באופן מגמתי שלא אפשר לצופים בתכנית להבין את הסבריו לשאלות שנשאל", כך נטען בכתב התביעה.

בעקבות הדברים, טוען ברמלי כי נגרם לו נזק כבד מאוד בסך עשרות מיליוני שקלים. "בדברים החמורים שהתובע ניהל פירמידה בחברות שבבעלותו, הנתבעים עשו לו דה-לגיטימציה וגרמו לו לנזק אישי גדול במיוחד. הנתבעים הציגו את התובע כנוכל שפעל להפיל בפח את כל המשקיעים שהשקיעו בחברות שאותן ניהל וכמי שגרף לכיסיו את כל הרווחים מהשקעות אלו", לפי התביעה.

מחדשות 2 נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו לידינו את כתב התביעה וככל שתביעה זו אכן הוגשה נמסור את תגובתנו בביהמ"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully