וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מישהו בצמרת המשטרה פשוט לא מבין מה תפקידה"

17.3.2016 / 10:40

בארגון העיתונאים מתנגדים לצו מסירת חומרים שהמשטרה הוציאה אתמול לכלי התקשורת: "דרישות שכאלה פוגעות בחופש העיתונאי ובחיסיון העיתונאי, שעומד במרכז הקשר הרגיש גם ככה וביחסי האמון שבין העיתונות לבין הציבור"

מפכ"ל המשטרה רוני אלשייך. ניב אהרונסון
"לא בפעם הראשונה". המפכ"ל רוני אלשיך/ניב אהרונסון

ארגון העיתונאים יוצא נגד הצו הגורף שהמשטרה הוציאה אתמול (רביעי) לכל מערכות התקשורת, שיעבירו אליהם את כל המידע העיתונאי שיש ברשותם בנוגע לפרשה שנמצאת תחת צו איסור פרסום. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, המשטרה הוציאה השבוע צו מסירת חומרים שנשלח לכל מערכות החדשות בערוצי הטלוויזיה והאינטרנט, במסגרת חקירה משטרתית.

המשטרה דורשת באופן חריג לקבל את כל חומרי הגלם הקשורים לפרשה שיש בידי כלי התקשורת. אך לטענת הארגון, מדובר בניסיון של המשטרה להשתמש בעיתונאים ובמערכות שלהם כאמצעי חקירה.

"מישהו בצמרת המשטרה התבלבל או פשוט אינו מבין מה תפקיד המשטרה ומה תפקיד העיתונות, ולא בפעם הראשונה. לפני כשנתיים הוצא לבקשת המשטרה צו דומה שמורה באופן גורף לכל כלי התקשורת להעביר צילומים מהפגנות במגזר הבדואי. בעקבות המחאה של ארגון העיתונאים וכלי התקשורת השונים, משכה המשטרה את בקשתה והצו בוטל", אומרים בארגון.

עוד מוסיפים בארגון כי "דרישות שכאלה פוגעות בחופש העיתונאי ובחיסיון העיתונאי, שעומד במרכז הקשר הרגיש גם ככה וביחסי האמון שבין העיתונות והעיתונאים לבין הציבור. פגיעה בחיסיון העיתונאי היא פגיעה ישירה בעיתונות וכתוצאה מכך גם בציבור הישראלי שבשמו אנו פועלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully